رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوند گفت: در 2 سراب گیان و گاماسیاب زیرساخت‌های لازم برای حضور مسافران و گردشگران مهیا شده است.
کد خبر: ۷۰۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸ 02 August 2015

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوند گفت: در 2 سراب گیان و گاماسیاب زیرساخت‌های لازم برای حضور مسافران و گردشگران مهیا شده است.

به گزارش فارس؛ علی ده‌پهلوان درجمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در نهاوند بیش از 11 سراب و 40 دهنه چشمه رودخانه پرآب و خروشان وجود دارد، اظهار کرد: وجود این همه سراب پرآب و خروشان نهاوند را به شهر سراب‌ها در کشور معروف کرده است که باید قدر این نعمت خدادادی را بدانیم.
وی گفت: یکی از سراب‌های پرآب و خروشانی که معروف به سراب فارسبان است در منطقه‌ای به نام فارسبان قرار گرفته که سالانه بیش از 250 هزار مسافر و گردشگر از داخل و خارج کشور از این منطقه بازدید می‌کنند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوند با اشاره به اینکه در حاشیه این سراب بیش از یک‌هزار و 500 هکتار جنگل طبیعی وجود دارد، افزود: برای توسعه بیشتر جنگل در این منطقه امسال بیش از 180 هکتار جنگل دست‌کاشت ایجاد شده است.

وی ادامه داد: تلاش شده است از نوع گونه‌های گیاهی که نیاز کمتری به آب دارند، استفاده شود.
ده‌پهلوان با اشاره به کاهش آب سفره‌های زیر زمینی دشت نهاوند افزود: با این وضعیت آب سراب‌های نهاوند نیز کاهش چشمگیری دارد.
وی از ضرورت ایجاد شرایط مطلوب برای حضور گردشگر در طول سال در نهاوند خبر داد و تصریح کرد: توسعه صنعت گردشگری می‌تواند کمک بزرگی به رونق اقتصادی در این شهرستان کند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوندبا اشاره به اینکه در دو سراب گیان و گاماسیاب زیرساخت‌های لازم برای حضور مسافران و گردشگران مهیا شده است، خاطر نشان کرد: اگر این امکانات نیز در سراب فارسبان ایجاد شود نقش موثری در جذب بیشتر گردشگر خواهد داشت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :