رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نیر از مهار آتش سوزی در مراتع این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵ 04 August 2015
عادل اسمعیلی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شب گذشته آتش بخشی از مراتع روستای ولیعصر نیر را فرا گرفت که با حضور نیروهای امدادی ، مردم و بسیجیان این حریق مهار پس از سه ساعت شد.
وی با بیان این که در اثر این آتش سوزی 2.5 هکتار از مراتع منابع طبیعی منطقه سوخت ، اظهار کرد: طبیعت زیبای ولیعصر از مناطق بکر و خوش آب و هوای شهرستان نیر است.
او افزود: نیروهای امدادی و مردمی با جلوگیری از پیشروی آتش و اطفای کامل حریق از گسترده شدن دامنه آتش و تخریب بیشتر مراتع پیشگیری کردند.
اسمعیلی نژاد گفت: علت این آتش سوزی هنوز مشخص نیست.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی استان های اردبیل و آذربایجان شرقی قرار دارد.
عصر روز گذشته نیز بخش هایی از مزارع و مراتع نوار مرزی گرمی مغان به علت آتش گرفتن مزارع و مراتع جمهوری آذربایجان دچار حریق شدکه با کمک اهالی ، نیروهای امدادی و عوامل ستاد مدیریت بحران این شهرستان مهار شد.
محسن زارع مسوول روابط عمومی فرمانداری گرمی مغان گفت: شعله های آتش مزارع و مراتع جمهوری آذربایجان در محدوده روستاهای عبابیگلو و صمدلوی موران در سطحی حدود چهار هکتار به مزارع و مراتع این بخش سرایت کرده بود.
وی با اشاره به این که بیشتر اراضی آتش گرفته مربوط به مزارع موران بود افزود: خوشبختانه محصول بیشتر مزارع منطقه برداشت شده و عمدتا کاه و کلش طعمه آتش شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :