رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: خوشبختانه ۳۷ درصد درمان زوج‌های نابارور در مرکز درمانی ناباروری اردبیل موفقیت‌آمیز است که این آمار با میانگین جهانی برابر است.
کد خبر: ۷۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱ 04 August 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، رامز نصیری صالح در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: مرکز درمان ناباروری اردبیل امسال به سومین سال فعالیت خود ادمه می‌‌دهد که در سال جاری یک کلینیک دیگر به بخش زنان اضافه شد و در حال حاضر این مرکز دارای 2 کلینیک تخصصی زنان و یک کلینیک مردان است.

وی گفت: عمده فعالیت‌های این مرکز تحت نظارت پژوهشگاه رویان است که خوشبختانه ارتباط مناسبی با این پژوهشگاه داریم و مرکز درمان ناباروری اردبیل تحت مرکز شمالغرب کشور است که مستقیما تحت نظارت پژوهشگاه رویان قرار گرفته که فعالیت‌های این مرکز به صورت دقیق و با برنامه‌ریزی مناسب انجام می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل افزود: پاسخ به درمان زوج‌های نابارور در مرکز اردبیل 37 درصد بوده است که این آمار منطبق بر استانداردهای پژوهشگاه رویان و میانگین جهانی است که در سال جاری بحث ارتقای کیفیت خدمات در این مرکز بهتر از سال‌های قبل صورت می‌گیرد.

نصیری در رابطه با مسافران جمهوری آذربایجان که برای درمان به استان سفر می‌کنند، تصریح کرد: امسال ساماندهی مسافران اذری در دستور کار جهاد دانشگاهی استان اردبیل قرار دارد که قصد داریم سازماندهی را در خود گمرک انجام دهیم و در کنار مسائل درمانی برای اقامت، مسائل رفاهی و خدماتی این مسافران نیز برنامه‌هایی داریم و سعی می‌‌کنیم قراردادی با پزشکان داشته باشیم تا ارتباط پولی این مسافران با پزشکان نیز به صورت ساماندهی شده باشد.

وی بیان کرد: اگر بتوانیم حضور این مسافران در استان را به صورت ساماندهی شده انجام دهیم در حوزه گردشگری استان و استفاده از زیرساخت‌ها از جمله هتل و اماکن اقامتی برای استان اردبیل مفید خواهد بود.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: از هفته اول شهریور مکانی برای این مسافران اختصاص می‌دهیم تا معاینات اولیه از این بیماران انجام شود و سپس برای مراجعه به پزشکان و مراکز درمانی راهنمایی شوند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :