حضرت آیت الله مجتهد شبستری
حضرت آیت الله محسن مجتهد شبستری، ظهر امروز در جشن توانمندسازی و خودکفایی ۲۵۰۰خانوار تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) استان آذربایجان شرقی، اظهار داشتند: این توانمند سازی بسیار حائز اهمیت بوده و حقا و انصافا باید جشنی بزرگ بران آن گرفته شود چرا که یک حرکت بزرگ و خوبی است که صورت گرفته است.
کد خبر: ۷۱۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸ 04 August 2015

به گزارش تابناک تبریز و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز؛ ایشان با بیان اینکه برخی از خدمات است که فقط تحت یک عنوان فضیلت محسوب می شود اما برخی از خدمات هم هستند که تحت چند عنوان فضیلت محسوب می شود، گفتند: این توانمند سازی و خودکفایی ۲۵۰۰خانوار تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) استان آذربایجان شرقی موجب بی نیازی نیازمندان به کمیته امداد می شود و تحت عنوانی چون "بر” به معنی نیکو کاری که دامنه بسیار گسترده ای دارد، "اصطناع المعروف” به معنی کار معروف و پسندیده را انجام دادن، عزت بخشی که از همه عناوین فوق بالاتر است چرا که "عزت مومن” به بی نیازی از مردم است و این مساله مورد تاکید شرع مقدس است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه دادند: کمیته امداد با این حرکت های توانمندسازی و خودکفایی در جهت عزت بخشی خانوار های ایرانی بر آمده و بسیار مهم و قابل تقدیر است. از جمله سایر برکات این طرح ها علاوه بر عزت بخشی و تاثیرات آن امنیت روانی و مالی خانوار های تحت پوشش را تامین کرده و آنان را از کمیته امداد بی نیاز می کند.

ایشان در تشریح معنای معروف و منکر، گفتند: معروف به آن چیزی اطلاق می شود که مورد تایید و تاکید عقل و شرع است و عمل یا سفارش به آن پاداش دنیوی و اخروی دارد و همچنین منکر به آن چیزی اطلاق می شود که مورد نهی عقل و شرع بوده و عمل یا سفارش به آن عقوبت دنیوی و اخروی دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کردند: پیامبر اکرم(ص) می فرماید آن خیری که سریع تر به پاداش و جزای خود می رسد عبارت است از نیکوکاری و علاوه از پاداش اخروی در دنیا نیز مشمول رحمت الهی و طول عمر می شود. و از آن دسته گناهانی هم که جزای آن علاوه از آخرت در همین دنیا متوجه عامل آن می شود ظلم به دیگران است.

ایشان با بیان اینکه کمک هزینه ها و مستمری هایی که کمیته امداد به نیازمندان می دهد با توجه به گرانی هایی که در جامعه وجود دارد کفاف مخارج زندگی ان ها را نمی دهد، گفتند: باید فکری اساسی کرد، برنامه ریزی کرد. مثلا این طرح توانمند سازی حرکت بسیار خوبی است که باید ادامه پیدا کند.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه روستاییان گرامی با اینکه وضع مالی خوبی ندارند اما به سبب اعتقاد قوی که دارند زکات مال خود را پرداخت می کنند و به موجب آن شاهد افزایش محصولات خود می شوند، گفتند: این زکات ها باید در جاهای مهم و ضروری به مصرف برسد اما باید اهم و مهم کرد تا پروژه های ضروری زمین نماند.

ایشان با بیان اینکه امیدواریم با حمایت مسئولین تعداد خودکفایان به ۵ هزار نفر افزایش یابد، گفتند: لازم است در حذف یارانه افراد ثروتمند مبالغی نیز به فقیران و مستمندان اختصاص یابد.

حضرت آیت الله مجتهد شبستری در خاتمه با تقدیر از فعالیت های کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)، گفتند: خوب است کمیته امداد جهت جلب اعتماد و رضایت مردم مردم شریف ایران بیلان کاری خود را به سمع و نظر مردم عزیز و نوع دوست برساند تا مردم بدانند که این هزینه ها در چه زمینه هایی خرج می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :