بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۷۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۳ 05 August 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

احداث 6 سالن سینمای جدید در رشت


شهردار رشت از احداث 6 سالن سینمای جدید در دو مجتمع با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید محمدعلی ثابت‌قدم امشب در دیدار با حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی ایران با اشاره به وجود نگاه باز بسیار خوب در گیلان اظهار کرد: فضای مناسبی در حوزه سرمایه‌گذاری و اتصال به بخش‌های مختلف در استان ایجاد شده است.

وی به فعالیت هنری شهرداری با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در سه مجتمع در رشت اشاره کرد و افزود: توسعه بافت پیاده‌راه‌سازی در توسعه فعالیت‌های هنری در راستای جذب گردشگران تاثیرگذار است.

ثابت‌قدم، پایه اقتصاد گردشگری را بر هنر خواند و بیان کرد: ساختمان شهرداری در میدان شهدای ذهاب تبدیل به موزه بلدیه هنرهای معاصر در رشت می‌شود.

شهردار رشت با بیان اینکه پیاده‌راه‌سازی مرکز شهر رشت تا ساختمان شهرداری در میدان شهدای ذهاب ادامه پیدا می‌کند، تصریح کرد: پیاده‌راه‌سازی تا کاروان‌سراهای مرکز شهر رشت ادامه می‌یابد.

وی از احداث سه سالن سینما در یک مجتمع در شهر رشت خبر داد و گفت: سه سالن سینما در مجتمع دیگر شهر رشت و در مجموع 6 سالن سینما با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این شهر احداث می‌شود.

ثابت‌قدم با تاکید بر ایجاد فضای مناسب برای ماندگاری گردشگران در رشت، خاطرنشان کرد: باغ 450 هکتاری در قالب طرح جامع شهر رشت بر مبنای باغ هنر و طبیعت طراحی شده است.

شهردار رشت به طراحی باغ هنر و طبیعت با استفاده از الگوهای جهانی اشاره کرد و یادآور شد: طراحی‌ها در باغ هنر و طبیعت رشت بر پایه هنری است ضمن اینکه اقلیم طبیعی گیلان در این باغ حفظ می‌شود.

وی باغ هنر و طبیعت رشت را بزرگ‌ترین پارک جنگلی کشور دانست و بیان کرد: باغ مذکور به مقوله هنر وصل می‌شود.

ثابت‌قدم با اشاره به اینکه باغ هنر و طبیعت رشت با هدف تفریح و سرگرمی احداث می‌شود، اظهار کرد: آموزش افراد برای آگاهی از اطلاعات روز هنر و محیط زیست، استفاده بهینه از عناصر طبیعی و فرهنگ احترام به محیط زیست و فرآیندهای طبیعی از جمله اهداف ایجاد باغ مذکور است.

شهردار رشت باغ هنر و طبیعت رشت را تلفیقی از پارک‌های اکولوژیکی و پارک موضوعی خواند و تصریح کرد: باغ مذکور با حفظ و پایداری محیط زیست، محلی مناسبی برای توسعه پایدار شهر رشت را فراهم می‌کند.

اعتراض برزیده به رفتار مسئولان گیلان

حسین برزیده در آیین گشایش فیلم مزار شریف در سینما زیتون شهر رودبار به رفتار مسئولان هنگام اجرای موسیقی در سالن اعتراض کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، سینما «زیتون» رودبار پس از سالها رکود صبح امروز 13 مرداد ماه با نمایش فیلم «مزار شریف» بار دیگر بازگشایی شد.

در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان استان برگزار شد، حسین برزیده با ابراز خرسندی از نمایش فیلمش در شهر «رودبار» اجازه خواست تا نکاتی را انتقاداتی را مطرح کند.

وی با اشاره به این که بعضی از مسئولان استان همزمان با اجرای برنامه موسیقی از سالن سینما بیرون رفته‌اند،گفت: این سوال برایم مطرح است که چرا مسئولان سالن را ترک کرده‌اند؟! آیا هنوز موسیقی را حرام می‌دانند؟! وقتی هنرمندی برای اجرای موسیقی دعوت شده باید به احترام او در سالن بمانند اما ترک کردن سالن توسط بعضی از مسئولان بی‌حرمتی به ساحت هنر و آزاردهنده است.

برزیده ادامه داد: امیدوارم مسئولانی که پیشینه هنری ندارند و به هنر اعتقاد ندارند در حالی که مقام معظم رهبری و حضرت امام (ره) به آن اعتقاد داشتند، در این گونه مراسم‌ها از ابتدا در مجلس حضور پیدا نکنند.

وی درادامه خاطرنشان کرد: سینما‌گر برای بیان حرفش که همان فیلمش است نیاز به سالن دارد اما این سالن چرا اینقدر گرم است؟!
کارگردان «مزار شریف» با ابراز تاسف از وضعیت تهویه سالن «زیتون» رودبار خاطرنشان کرد: زحمات زیادی برای بازگشایی این سالن کشیده شده است اما شرایط تهویه آن برای مخاطبان که صاحبان اصلی سینما هستند آزار دهنده است. در حالی که تهویه مناسب بخشی از احترام به مخاطب است.

او یاد آور شد:سالنی که امروزه ساخته شده باید از امکانات روز و سیستم مناسب گرمایش و سرمایش بهره‌مند باشند.

برزیده در ادامه صحبت‌ خود پرسش دیگری را مطرح کرد و گفت: اگر بپذیریم رودبار دروازه‌ ورود به شمال و یا همان بهشت ایران است، این پرسش برایم مطرح است که چرا روی صحنه گل مصنوعی گذاشته‌اند؟!

وی با اشاره به قرار دادن پرچم ایران روی صحنه اضافه کرد: پرچم ایران احترام بسیار دارد اما متاسفانه در جایی از صحنه گذاشته شده که تقریبا همه ما به آن تنه زدیم و چند بار نزدیک بود بیافتند.

حسن برزیده در پایان صحبت خود با اشاره به موضوع فیلم «مزار شریف» گفت: این موضوع متعلق به ماست اما مدت‌ها مسکوت مانده بود تا این که حوزه‌ی هنری برای ساخت آن شهامت نشان داد و این فیلم با همکاری این مرکز و به تهیه کنندگی منوچهر شاهسواری ساخته شد.

 قوی سپید بندر انزلی، صدرنشین لیگ برتر فوتبال ساحلی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، دو تیم گیلانی لسمان مروارید رشت و قوی سپید بندرانزلی در جریان هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور مقابل حریفان به میدان رفتند که در یکی از این دیدارها تیم قوی سپید انزلی در زمین ورزشگاه تختی تیران، مهمان تیم تاک تیران بود که در پایان توانست میزبان خود را با نتیجه دو بر یک شکست دهد.

در تیم قوی سپید انزلی پیمان حسینی، علی علی‌گلی، مهدی حسنی، حسن غفاری و مسعود غلامی حضور داشتند و تاک تیران با ترکیب حسن سهرابی، جواد زارع،‌ افشین جعفری، میلاد نادری و علی شریف‌پور بازی را آغاز کرد.

تیم قوی سپید با این پیروزی توانست با هجده امتیاز از هفت مسابقه با شایستگی به صدر جدول برسد و خود را به عنوان یکی از مدعیان جدید قهرمانی معرفی نماید.

در دیگر مسابقه هفته نخست دور برگشت تیم فوتبال ساحلی لسمان مروارید رشت در خانه برابر دریانوردان پارس جنوبی بوشهر با نتیجه دو بر یک شکست خورد تا با 4 امتیاز درمکان یازدهم جدول 13 تیمی بایستاد و شرایطش در جدول نگران کننده شود.

تک گل خزر رودسر را سید سینا حسینی به ثمر رساند و برای دریانوردان پارس جنوبی بوشهر امیرحسین اکبری ومحمد معصوم زاده گلزنی کردند.

تیم خزر رودسر دیگر تیم گیلانی این مسابقات در این هفته استراحت داشت و کماکان با 14 امتیاز از 7 مسابقه در مکان چهارم جدول لیگ برتر جای گرفته است.

در همین چارچوب و از هفته نهم این مسابقات روز جمعه 16 مرداد ما و از ساعت 18 و 15 دقیقه تیم خزر رودسر مهمان موج گناوه است و دربی حساس گیلانی در زمین منطقه آزاد مابین دو تیم قوی سپید انزلی و لسمان مروارید رشت برگزار خواهد شد.

قدرداني از38گنکوري برتر گيلان    

در مراسمی از 38دانش آموز گیلانی برتر کنکور سراسری در استانداری قدردانی شد.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما این دانش آموزان رتبه های کمتراز100کنکور سراسری را کسب کرده اند.

پیش از این مراسم تجلیل از دانش آموزان گیلانی برتر کنکور صبح امروز در بیت نماینده ی ولی فقیه در گیلان برگزار شد.

استاندار در این مراسم گفت : موفقیت و افتخارآفرینی دانش آموزان گیلانی در آزمون های علمی نوید بخش فردایی روشن و یادآور شور و شوق بی وقفه و مداوم علم آموزان و تلاشگران عرصه دانایی است.

محمدعلی نجفی نقش خانواده ها و معلمان را در دستیابی به این افتخارات بسیار مهم دانست و افزود: بی شک افتخارات دانش آموزان برتر کنکور امسال با حمایت و تشویق معلمان و خانواده هایشان به دست آمده است که دانش آموزان باید قدردان باشند.

وی اخلاق مداری را رسالت مهم افتخار آفرینان دانست و تصریح کرد: توفیقات حاصل شده از موهبت الهی است و دانش آموزان باید از این فرصت برای خدمت به نظام استفاده کنند.
مهدی حاجتی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان هم گفت : امسال اعتبارخوبی از محل 2 درصد درآمدهای فروش نفت و گاز به آموزش و پرورش گیلان اختصاص یافته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :