تابناک: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: روز خبرنگار باید محفل همدلی و همزبانی و رشد حرفه ای فعالان این عرصه باشد.
کد خبر: ۷۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ 07 August 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی حسین شاکری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در خصوص برگزاری آیین روز بزرگداشت مقام خبرنگار ( 17 مرداد ماه ) افزود: آیین روز خبرنگار بهترین فرصت برای ارزیابی نقاط قوت و ضعف حوزه اطلاع رسانی و تقویت جایگاه و شان خبرنگاران است.

وی ادامه داد: خبرنگاران با زبان گویا و چشمان بیدار خود مدافع حقوق اقشار مختلف مردم و به عنوان یکی از ارکان مهم توسعه فکری و اجتماعی مطرح هستند و باید منزلت و نقش آنان در فرآیند پیشرفت منطقه ای و کشور حفظ و معرفی شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: پیشرفت علم و مسائل اجتماعی، سیاسی و همچنین توطئه های بیگانگان و معاندان علیه جمهوری اسلامی، فعالیت و رسالت خبرنگاران را در انعکاس واقعیت ها سنگین تر می کند.

وی بیان کرد: خبرنگاران باید در انعکاس خبر در کمترین زمان با واقع بینی مسائل روز را اطلاع رسانی کنند و از دیگر رسانه ها عقب نمانند.

شاکری اظهار کرد: خبرنگاران به عنوان واسطه های بین واقعیت ها و مخاطبان باید با انعکاس اخبار صحیح و با دقت در راستای جلب اعتماد عمومی گام بردارند.

وی گفت: رسانه ها با نقادی منصفانه و طرح ایده و نظر تربیون بیان بسیاری از مشکلات هستند و خبرنگاران همواره می کوشند در سایه طرح واقعیت و بیان راهکارهای کارشناسی، گره گشای مشکلات بوده و به عنوان پل ارتباطی مسوولان با مردم ایفای نقش کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در پایان یادآوری کرد: آیین روز خبرنگار شامگاه شنبه 17 مرداد ماه جاری با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار و 530 نفر از خبرنگاران، سردبیران، مدیران مسوول، صفحه آراها، منشی ها و همه فعالان عرصه مطبوعات استان مرکزی در مجتمع آفتاب واقع در پارک کلاله اراک برگزار می شود.

وی اضافه کرد: تقدیر از پیشکسوتان عرصه خبر، سخنرانی نماینده ولی فقیه و استاندار مرکزی، سخنرانی تعدادی از خبرنگاران و مدیران مسوول از مهمترین برنامه های تدارک شده برای روز خبرنگار استان مرکزی است.

هم اکنون44 نشریه، 21 خبرگزاری و پایگاه اطلاع رسانی و 38 نمایندگی نشریات سراسری در استان مرکزی فعالیت می کنند.

17مرداد ماه همزمان با سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، روز خبرنگار نامیده شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :