خطبه های نماز جمعه استان
به گزارش خبرنگار سایت تابناک آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری امام جمعه خوی درخطبه های نماز جمعه این هفته با محکوم کردن جنایت وحشتناک صهیونیستهای کوردل در سوزاندن کودک معصوم و مظلوم فلسطینی گفت: این عمل بقدری دور از انسانیت بود که تقریبا تمامی جهانیان آن را محکوم کردند.
کد خبر: ۷۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲ 07 August 2015

به گزارش خبرنگارسایت تابناک آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری امام جمعه خوی درخطبه های نماز جمعه این هفته با محکوم کردن جنایت وحشتناک صهیونیستهای کوردل در سوزاندن کودک معصوم و مظلوم فلسطینی گفت: این عمل بقدری دور از انسانیت بود که تقریبا تمامی جهانیان آن را محکوم کردند.

وی درادامه افزود:اکثر این جنایتکاران وحشی، اخراجیهای کشورهای غربی و اروپایی هستند از قبیل: انگلستان، فرانسه، بلژیک، ایتالیا، آلمان، هلند، اتریش و مجارستان که به دلیل جنایاتشان در طول ادوار مختلف از آن کشور ها اخراج و در فلسطین بر مسلمانان مسلط ساختند.

وی در این زمینه به آیات قرآن اشاره کرد و افزود: و من قتل مظلوما فقد جعلنا لولیه سلطانا

ولیّ این کودک فلسطینی عموم مسلمانان هستند که باید انتقام خون او و سایر کشته شدگان مظلوم را از صهیونیسم بین الملل بگیرند.

خطیب جمعه در ادامه با تسلیت سالگرد شهادت 9 دیپلمات و یک خبرنگار جمهوری اسلامی ایران توسط طالبان در سال 77 گفت: این اقدام جنایتکارانه اوج کینه و دشمنی وهابیان از شیعه را به نمایش گذاشت.

وی ادامه داد :اکنون وهابیان تکفیری و ضد اسلام در قالب هزاران سایت،شبکه های ماهواره ای،تدوین کتاب و تهیه مقاله در سطح جهان علیه شیعه و سایر پیروان مذاهب اسلامی فعالیت می کنند و مسلمان کشی از جمله فعالیت های روزمره آنان در کشورهای اسلامی می باشد.

وی در رابطه با 16 مرداد روز تأسیس نهاد جهاد دانشگاهی نیز گفت : پیوند دادن دو عنصر جهاد و دانشگاه و اصلاح اوضاع علمی کشور از جمله رسالتهای جهاد دانشگاهی در سطح کشور می باشد.

خطیب با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ادوار مختلف اظهار داشت: حفظ کردن روحیه انقلابی و جهادی،هدایت قشر جوان و دانشجوی کشور و پرهیز از سیاست زدگی از جمله مطالبات رهبری از نهاد جهاد دانشگاهی می باشد.

حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی با توصیه نمازگزاران جمعه به رعایت کردن تقوای الهی موضوع ذلت و خواری از دیدگاه اسلام را مورد بررسی قرار داد و افزود: دین اسلام اجازه نمی دهد پیروان او کاری انجام بدهند که موجب خواری و ذلت آنان بشود حتی از مصاحبت و همنشینی با انسانهای ذلیل بر حذر داشته است.

خطیب همچنین با تسلیت 25 شوال روز شهادت رییس مذهب حضرت امام صادق(ع) گفت:عصر امامت آن بزرگوار مصادف با درگیری میان بنی امیه و بنی عباس بود که از این فرصت استفاده فرمودند و در نهایت، فرهنگ ناب اهل بیت را توسعه و گسترش دادند و بر شبهات مطرح شده در مباحث کلامی و فقهی پاسخ دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :