پاسخ مدیر کل اداره بهزیستی البرز به یک شهروند
چندی پیش یکی از شهروندان موضوعی را به خبرنگار ما اطلاع داده که مربوط به عملکرد مدیر کل اداره بهزیستی استان البرز بود و پیام فوق با حفظ امانت‌داری به اطلاع مدیر مربوطه رسید.
کد خبر: ۷۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷ 23 February 2015
به گزارش تابناک – البرز: با فعالیت پایگاه خبری تابناک البرز، بسیاری از شهروندان مشکلات و نیازها و درخواست‌های خود را به خبرنگاران این پایگاه خبری اطلاع می‌دهند.
تابناک البرز شرایطی ایجاد کرده تا رابطه‌ای صحیح میان مردم با مسئولان استانی برقرار شود.
بر اساس این گزارش، چندی پیش یکی از شهروندان موضوعی را به خبرنگار ما اطلاع داده که مربوط به عملکرد مدیر کل اداره بهزیستی استان البرز است.
این شهروند که نمی‌خواهد نامش فاش شود، در بخش نظرات کاربران تابناک البرز نوشته است: "تو رو خدا به وضعیت اداره بهزیستی هم رسیدگی کنید. وزیر رفاه و رئیس جمهور در دیدار از یکی از مراکز نگهداری معلولان، بودجه جدیدی برای پرداخت اضافه کاری پرسنل این مراکز معین کردند که مسئولان اداره کل بهزیستی این اعتبار را تا حالا به صورت ناقص و اون هم به همه پرسنل پرداخت کرده‌‌اند. در صورتی که این بودجه فقط مخصوص پرسنل شاغل در مراکز نگهداری معلولان است."
پیام این شهروند با حفظ اصول امانت‌داری و بدون ذکر نام، به اطلاع افروز بهرامی مدیر کل اداره بهزیستی استان البرز رسید و وی در پاسخ اظهار داشت: دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و و رفاه اجتماعی دستوری را مبنی بر پرداخت بودجه‌ای به مددکاران، اعم از مددکاران شاغل در شیرخوارگاه‌ها، مراکز توانبخشی و مراکز شبانه‌روزی بهزیستی صادر کردند.
وی افزود: پس از صدور این دستور، سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد که تا تعیین تکلیف نهایی، استان‌ها اعتبار فوق را هزینه نکنند و چندی بعد دستورالعملی از سوی سازمان بهزیستی کشور به ادارات کل استانی ابلاغ شد.
مدیر کل اداره بهزیستی استان البرز بیان داشت: در دستورالعمل سازمان بهزیستی کشور، فرمولی تهیه و به استان‌ها ابلاغ شده که باید بر اساس آن فرمول مبلغی به کارکنان شیرخوارگاه‌ها، مراکز توانبخشی و مراکز شبانه‌روزی پرداخت شود.
بهرامی ادامه داد: ارقامی که به کارکنان و مددکاران تخصیص می‌یابد، یکسان نیست و افراد بر اساس پست‌های سازمانی و فعالیتی که انجام می‌دهند، دریافتی خواهند داشت.
وی اظهار داشت: همه استان‌ها موظف هستند که بر اساس فرمول تدوین شده از سوی سازمان بهزیستی کل کشور عمل کنند و ما نیز به طور دقیق این دستورالعمل قانونی را اجرا کرده و هیچ اقدامی فراتر و یا مغایر قانون انجام ندادیم.
این مسئول افزود: بر اساس دستورالعمل صادر شده، ارقامی که به مددکاران پرداخت می‌شود، با کارکنان اداره بهزیستی که از آنها به عنوان پشت‌میزنشین یاد می‌کنیم، یکسان نیست.
بهرامی یادآور شد: این شهروند که مشخص است از همکاران ما در بهزیستی استان البرز هستند، باید بدانند که اگر می‌خواستیم همان دستور ابتدایی وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی را اجرا کنیم، یعنی اینکه این مبلغ را به مددکاران مراکز توانبخشی معلولان اختصاص دهیم، در استان البرز کمک هزینه حمایتی به هیچ یک از کارکنان و مددکاران تعلق نمی‌گرفت، چرا که اساسا در البرز مرکز توانبخشی دولتی نداریم.
بهرامی در پایان تصریح کرد: خوشبختانه دستورالعمل سازمان بهزیستی کشور، شرایطی را فراهم کرد تا همه کارکنان مراکز توانبخشی، شیرخوارگاه‌ها و مراکز شبانه‌روزی بتوانند از این حمایت برخوردار شوند و ما نیز طبق قانون و دستورالعمل ابلاغی و مانند سایر استان‌ها عمل کردیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی