معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: امسال 60 درصد از فعالیت­های سواد آموزی استان به بخش غیر دولتی واگذار می‌شود.
کد خبر: ۷۴۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸ 09 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، مصطفی محمدزاده اظهار داشت: شوراهای اسلامی و دهیاری­های استان برای توسعه سواد و ارتقاء شاخص باسوادی اعلام امادگی کرده‌اند.
وی تصریح کرد:  مبلغ یک میلیون و 340 هزار ریال به افراد بی‌سوادی که در کلاس سوادآموزی شرکت کنند به عنوان پاداش اهدا می‌شود.
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان داشت: همچنین افرادی که به علت معلولیت جسمی قادر به شرکت در کلاس­ها نباشند مبلغ یک میلیون ریال حق ایاب و ذهاب علاوه بر مبلغ سرانه پرداخت خواهد شد.
محمدزاده با بیان اینکه علاوه بر اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، تعداد 817 دهیاری با فعالیت‌های سوادآموزی همکاری خواهند داشت، افزود: شوراهای اسلامی و دهیاران بهترین سفیر فرهنگی در راستای شناسایی، جذب و آموزش بی‌­سوادان هستند.
وی ادامه داد: بیش از 4 هزار نفر از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در امر سوادآموزی با مجموعه معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش همکاری می‌کنند.
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خاطرنشان کرد:  در حال حاضر نیز کمیته امداد امام خمینی(ره) تعداد 101 نفر از مددجویان بی‌سواد ‌این نهاد، در کلاس‌های سوادآموزی دعوت شده و مشغول آموزش آنان است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :