فرماندار اسدآباد با بیان اینکه از نقد سازنده خبرنگاران استقبال می‌کنم، گفت: توانایی حمایت چندانی از خبرنگاران را نداریم چرا که بضاعت شهرستانی این اجازه را به ما نمی‌دهد و از این بابت عذر می‌خواهم.
کد خبر: ۷۵۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷ 11 August 2015

فرماندار اسدآباد با بیان اینکه از نقد سازنده خبرنگاران استقبال می‌کنم، گفت: توانایی حمایت چندانی از خبرنگاران را نداریم چرا که بضاعت شهرستانی این اجازه را به ما نمی‌دهد و از این بابت عذر می‌خواهم.

به گزارش فارس، مسعود بکائی در نشست با خبرنگاران با اشاره به مشارکت ضعیف مردم در اجرای طرح‌های مختلف دولت، اظهار کرد: تشویق مردم به مشارکت مردمی نیاز به اعتمادسازی دارد که نقش خبرنگاران در این زمینه می‌تواند مهم باشد.

وی با اشاره به اینکه دولت در دو دهه اخیر سعی داشته تصدی‌گری را به بخش خصوصی واگذار کند، تصریح کرد: البته روندی که دولت تدبیر و امید در پیش گرفته کُند است.

فرماندار اسدآباد ادامه داد: متأسفانه هنوز مشارکت مردم در راستای کمک به دولت برای توسعه و اجرای طرح‌ها کم است و این امر نیاز به توجیه و اطلاع‌رسانی بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه در حیطه مشارکت مردمی هفت تشکل مردم‌نهاد در اسدآباد وجود دارد، گفت: این تشکل‌ها فعالیت عمده‌ای ندارند و به منظور ارتقای مشارکت مردمی باید فعالیت آن‌ها بیشتر شود.

بکائی یادآور شد: تشکل‌ها باید به مسائلی چون عدم تخریب محیط زیست، حفاظت از زیستگاه‌های طبیعی، مبارزه با اعتیاد و تشویق جوانان به امر ازدواج بپردازند.

وی در ادامه سخنان خود با تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه، گفت: در این شهرستان تعداد محدودی خبرنگار فعالیت دارند که عملکرد آنان در انعکاس اخبار و واقعیت‌ها مطلوب است.

فرماندار اسدآباد با اشاره به نقش خبرنگاران در جامعه گفت: خبرنگاران می‌توانند در راستای تنویر افکار عمومی و سازماندهی اجتماعی نقش مهمی را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه از نقد سازنده خبرنگاران استقبال می‌کنم، یادآور شد: توانایی حمایت چندانی از خبرنگاران را نداریم چرا که بضاعت شهرستانی این اجازه را به ما نمی‌دهد و از این بابت از آنان عذر می‌خواهم.

بکائی با بیان اینکه مردم و مسئولان در زمینه مطالعه و پیگیری اخبار از طریق روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها ضعیف هستند، گفت: متأسفانه آگاهی از مسائل روز اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کم است و باید این مهم تقویت شود.

وی به وجود تنها کتابخانه شهری در اسدآباد اشاره کرد و گفت: بعد از گذشت 34 سال از عمر انقلاب، شهرستان اسدآباد با وجود بیش از 110 هزار نفر جمعیت و تنها یک کتابخانه شهری؛ چطور می‌تواند در زمینه فرهنگی ارتقا پیدا کند.

فرماندار اسدآباد یادآور شد: فرهنگ حاکم بر جامعه فرهنگ مطالعه نیست که جای تأسف دارد و باید انگیزه مطالعه را در بین جامعه تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه روزانه 200 نسخه روزنامه در شهرستان اسدآباد به فروش می‌رسد، گفت: با توجه به نیاز جامعه به اطلاعات و اخبار باید تلاش خبرنگاران برای انعکاس واقعیت‌ها بیشتر باشد.

بکائی با تأکید بر ارتقای آگاهی جامعه از رویدادهای مهم اجتماعی، ورزشی، سیاسی و اقتصادی گفت: شناخت جامعه از مسائل روز اجتماعی، فرهنگی و سیاسی باید بیشتر شود چراکه جامعه‌ای رشد می‌کند که ارتقای فرهنگی در آن رخ دهد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :