امام جمعه مشگین‌شهر گفت: با توجه به اینکه فرهنگ زیربنای تعالی بوده باید برای رسیدن به توسعه و پیشرفت همه‌جانبه در شهرستان مشگین‌شهر زیرساخت‌های فرهنگی را تقویت کنیم.
کد خبر: ۷۷۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷ 16 August 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشگین‌شهر، حجت‌الاسلام رضا باوقار عصر امروز در جمع اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: مسیر رسیدن به کمال و توسعه از فرهنگ عبور می‌کند و برای رسیدن به توسعه و پیشرفت همه‌جانبه باید زیرساخت‌های فرهنگی را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه بحث فرهنگ جزو بحث‌های بنیادین و اساسی نظام اسلامی است و فرهنگ نباید مورد غفلت قرار گیرد، تصریح کرد: هر چقدر هم شهرستان در سایر بخش‌ها توسعه یابد، اما از فرهنگ غافل باشیم، توسعه مقبولی نخواهد بود چرا که تقویت فرهنگ و باورهای دینی مردم مسیر رسیدن به کمال است.

امام جمعه مشگین‌شهر با اشاره به اینکه یکی از بسترهای ارزشمندی که می‌توانیم پیام‌هایی را به مردم و جامعه برسانیم فرهنگ انتظار است، افزود: فرهنگ عاشورا، فرهنگ غدیر و فرهنگ بعثت از جمله بسترهای دیگری بوده که باید پیام‌های ارزشمند آنها به نسل جدید و جوانان انتقال یابد.

باوقار با تشریح اینکه صدا و سیما می‌تواند با ساخت سریال‌های متعدد پیام‌های عاشورا، بعثت و غدیر را به مردم منتقل کرده و فرهنگ عمومی را تقویت کند، گفت: صدا و سیما می‌تواند با دعوت از کارشناسان علمی، مذهبی، سیاسی و سایر حوزه‌ها در راستای تقویت فرهنگ عمومی گام مثبتی بردارد که در این زمینه در سال‌های اخیر گام‌های ارزشمندی از سوی صدا و سیما برداشته شده است.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود صدا و سیما با تولید و پخش برنامه‌های مناسب در راستای تقویت مسایل اخلاقی، تقویت فرهنگ صرفه‌جویی، تقویت فرهنگ وجدان کاری، تقویت روحیه ایثار، احترام به قانون از جمله رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، ترویج سبک زندگی اسلامی و دوری از زندگی تشریفاتی و ترویج ازدواج آسان گام مثبتی بردارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مشگین‌شهر با اشاره به نقش تاثیرگذار صدا و سیما در جامعه ما اظهار کرد: نقش صدا و سیما در تقویت ارزش‌های اسلامی خیلی بیشتر از سایر رسانه‌ها بوده به حدی که خود به تنهایی می‌تواند ارزش‌های دینی و اسلامی را در بین افراد جامعه تقویت و ترویج کند.

در این جلسه فرماندار شهرستان مشگین‌شهر نیز با بیان اینکه فرهنگ به تعبیر مقام معظم رهبری همانند هوایی است که تنفس می‌کنیم، گفت: جنگ نرم و تهاجم فرهنگی که برای استحاله انقلاب اسلامی ایران انجام می‌شود فراتر از مرزه است و از ماهوارهها عبور کرده و در حال حاضر با گوشی‌های هوشمند و از طریق شبکه‌های اجتماعی به جیب فرزندان این مرز و بوم وارد شده است.

ابراهیم امامی وظیفه و هدف اصلی صدا و سیما را تعمیق باورهای دینی و اسلامی دانست وبیان کرد: تنظیم برنامه‌ها بایستی طوری باشد که قشرهای مختلف جامعه را تحت پوشش قرار دهد.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :