رئیس پلیس راه اردبیل گفت: همچنان سبقت و سرعت غیرمجاز در محورها و جاده‌های استان اردبیل بیشترین تصادفات و تخلفات را رقم زده است.
کد خبر: ۷۸۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱ 17 August 2015

سهراب حیدریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: ایمنی و آرامشی که در جاده‌های استان اردبیل در پنج ماه نخست امسال برقرار شده به نسبت گذشته وضعیتی متفاوت داشته است به طوری که با کاهش تصادفات فوتی در محورهای مواصلاتی استان مواجه بودیم.

وی افزود: در این مدت از دو بی‌توجهی رانندگان شامل سرعت و سبقت غیرمجاز و خستگی و خواب‌آلودگی که به حوادث ناگوار و تلخی منجر شده رنج بردیم و بارها از هموطنان خواسته‌ایم تا با احتیاط بیشتر و با اطمینان خاطر رانندگی کرده و اجازه ندهند حوادثی ناگوار زمینه بروز نگرانی و دغدغه خانواده‌ها به ویژه مسافران و گردشگران را فراهم آورد.

رئیس پلیس راه اردبیل یادآور شد: در این مدت برخی از واژگونی‌ها را در محورهای مواصلاتی استان اردبیل شاهد بودیم که دلیل عمده آن خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان و بی‌توجهی اطرافیان راننده به این وضعیت بوده است، در حالی که انتظار می‌رود رانندگان بدون عجله و شتاب به ویژه در مبادی ورودی شهرها با حالت خسته و خواب‌آلوده رانندگی نکنند و حتما با کنار کشیدن خودرو به حریم جاده یا در مجتمع‌های بین‌راهی نسبت به رفع خستگی با نوشیدنی‌های گرم و سرد اقدام کنند.

حیدریان عمده تخلفات به ثبت‌رسیده در جاده‌های سطح استان را سرعت و سبقت غیرمجاز اعلام کرد و گفت: این امر آسایش و ایمنی مسافران تابستانی را بر هم زده و بستری را فراهم کرده تا حوادثی تلخ و ناگوار اتفاق بیفتد که شاید تکرار این حوادث به شرایط نامطلوب و نمره منفی برسد که پیامدهای بعدی را نیز به همراه دارد.

این مسئول بیان کرد: ضامن سلامتی رانندگان و مسافران یک خودرو توجه جدی به مقررات و مراقبت و هوشیاری در هنگام رانندگی است که به یقین می‌تواند از رخدادهای ناگوار دیگر جلوگیری کرده و پیشگیری‌های بعدی را به همراه داشته باشد.

رئیس پلیس راه اردبیل از کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در این استان در پنج ماه نخست امسال خبر داد و افزود: در بخشی عظیمی از این حوادث رخ داده مصدومیت‌ها و خسارات خودرو را شاهد بودیم که امیدواریم در یک ماه آینده از فصل تابستان گردشگران و مسافران با آرامش و ایمنی بیشتر رانندگی کرده و سلامتی خود و افراد حاضر در خودرو را تامین کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :