فرماندار شهرستان دهلران:
فرماندار شهرستان دهلران گفت: تمام همت و تلاش خود را به کار بسته ایم که مشکلات آزادگان دهلران را برطرف کنیم.
کد خبر: ۷۸۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۹ 18 August 2015

به گزارش تابناک ایلام ، در سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی و با حضور جمعی از آزادگان و مدیران از آزادگان شهرستان دهلران تجلیل بعمل آمد.

امیدعلی سبزی فرماندار شهرستان دهلران در این مراسم اظهار داشت: آزادگان اسوه صبر و استقامت هستند که زیبان از وصف بزرگی و عظمت آنها قاصر است.

وی گفت: اگر امروز کشور اقتدار و عزتی دارد و در مجامع بین المللی حرفی برای گفتن دارد و دشمنان حقوق ما را به رسمیت می شناسند در واقع از برکات ایثارگری های آگاهانه افرادی چون شهدا، جانبازان و آزادگان بوده است.

وی ادامه داد: در تجلیل از آزادگان و ایثارگران آنچه که بعضاً مغفول می ماند تکریم و تجلیل از خانواده های این عزیزان است که در سال های نبود آنها رنج های زیادی را متقبل شده اند.

فرماندار شهرستان دهلران به برخی مشکلات آزادگان شهرستان دهلران اشاره کرد و تصریح کرد: تمام همت و تلاش خود را به کار بسته ایم که بتوانیم پاسخگوی مشکلات شما باشیم.

وی ادامه داد: از جمله مشکلات آزادگان اشتغال فرزندان و نداشتن مسکن است که می توان با همکاری خود آزادگان و در قالب تشکیل تعاونی های تولید و مسکن مهر تا حدودی این مشکلات را مرتفع کرد.

حجه الاسلام والمسلمین سیدمحسن موسوی امام جمعه شهرستان دهلران نیز در این مراسم اظهار داشت: هنگامی که خاطرات آزادگان را می شنویم و یا در کتاب ها می خوانیم حتی تصور تحمل این همه سختی برای ما بسیار دشوار است ولی آزادگان با استقامت در برابر آن همه مشقت تحمل کردند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم ابوترابی تصریح کرد: ایشان برای اسرای زندانی قوت قلبی بود که چراغ هدایتگری در زندان های بعث برای آزادگان به شمار می رفت.

امام جمعه دهلران تصریح کرد: شکنجه هایی که بعث بر شما وارد کرد هم جنبه جسمی داشت و هم جنبه روحی که آزادگان با توکل برخدا و اعتقاد قوی همه آنها را تحمل کردند.

سیدصفا دادوند رئیس اداره بنیاد شهید دهلران نیز اظهار داشت: حماسه فداکاری آزادگان در ذهن و زبان مردم باقی می ماند و نسل به نسل به عنوان چراغ هدایت انتقال می یابد.

وی با بیان اینکه این شهرستان 49 آزاده سرافراز دارد تصریح کرد: آزادگان دارای مشکلاتی از قبیل مسکن و زمین کشاورزی و اشتغال می باشند که درصددیم آنها را مرتفع کنیم.

در این مراسم که با قرائت شعر در وصف آزادگان همراه بود تعدادی از آزادگان به بیان مشکلات و همچنین خاطرات دوران اسارت خود پرداختند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :