نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: کشف هویت دخترانه با تکیه بر اصول و ارزش‌های اسلامی مانع از آن می‌شود که دختران امروز و مادران فردا در تله بی‌حیایی و بی‌عفتی جامعه امروزی گرفتار آیند.
کد خبر: ۷۹۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹ 19 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌‌علی‌اکبری صبح امروز در نشست دختران آفتاب در اردبیل اظهار کرد: دختران عفیف، شایسته و متدین ما امروز مسئولیت‌هایی را بر عهده دارند که انجام درست این مسئولیت‌ها می‌تواند شناسنامه‌ای از هویت ارزشی و اعتقادی آنها باشد تا در میدان تبلیغات انحرافی غرب گرفتار نشوند.

وی ضرورت کشف هویت دخترانه و معرفی آن را به دیگران برای دختران عضو انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان یادآور شد و گفت: برای اینکه با شلاق بی‌پروایی، بی‌حیایی و بی‌عفتی بر جسم و تن دخترانمان مواجه نشویم، شایسته است با شناخت هویت اصلی‌مان در پاسبانی و پاسداری از آنها تلاشی جدی داشته باشیم.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: امروز بی‌هویتی، بی‌احساسی، بی‌محبتی‌، بی‌نجابتی، بی‌عفتی و بی‌مسئولیتی نسل آینده ما به ویژه دختران را تهدید می‌کند و اگر ما نتوانیم هویت واقعی دخترانمان را به آنها شناسانده و غرق روزمرگی‌ها شویم قطعا در نجات خود و دیگران نمی‌توانیم موفق عمل کنیم.

حاج‌علی‌اکبری پاکی احساس و عواطف دوران نوجوانی و جوانی را در آراسته شدن به فضایل و نقاط برجسته و برتر یادآور شد و تصریح کرد: زمانی که انسان در مردابی فرو می‌رود اگر نجات غریقی نباشد که او را از این مرداب رهایی بخشد فریادهایش به جایی نمی‌رسد همان طوری که در مرداب بی‌حیایی مهیا شده توسط نظام غرب اگر آگاه و هوشیار نباشیم قطعا غرق شدنمان حتمی است.

وی احساس مسئولیت و توجه به انجام دقیق این مسئولیت سنگین را بیان کرد و ادامه داد: دختران ما باید با توبه و استغفار و جلا دادن روح و جسمشان به نیایش، ذکر،‌ دعا، نماز و توسل به خداوند متعال و اهل بیت (ع) سعی کنند تا آرامششان را حفظ کرده و در انجام مسئولیت و ماموریت خود با درک دقیق هویتشان ورود پیدا کرده و پدران و مادرانشان را در کنار خودشان احساس کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه در قرآن کریم و کلام اهل بیت تمام وجود زن خیرخواه، مبارک و پر از خیر و نیکی دیده شده است، گفت: در مقابل کلمه مبارک با عنوان نکبتی روبه‌رو هستیم که بروز ابتذالی که نظام غرب برای زنان و جامعه خود به ارمغان آورده است قطعا از آثار نکبت و بدبختی است.

حاج‌علی‌اکبری خلقت دختران و زنان را خلقی زیبا و از نوع خیر و برکت کثیر توصیف کرد و یادآور شد: دختران ما امروز اسباب برکت محیط مدرسه، خانه و اجتماع هستند و باید وجودشان آکنده از مهر و عطوفت‌، محبت و نور ایمان، حیا و آرمان‌خواهی بزرگ باشد.

وی با قدردانی از میزبانی اردبیل برای برگزاری اردوی آموزشی ـ تشکیلاتی دانش‌آموزان قرارگاه‌های انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به میزبانی اردبیل گفت: برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که انجمن اسلامی با مدیریت شایسته جوان برومند حامد علامتی انجام می‌دهد شایسته قدردانی است که قطعا در این اردو نیز اهداف و برنامه‌هایی مدنظر و مورد هدف بوده که همواره می‌تواند اسباب عزت و عظمت واقعی باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از پدران و مادرانی که به این مجموعه اعتماد کرده و تربیت آینده‌سازان خود را به تشکیلات انجمن اسلامی سپرده‌اند قدردانی کرد و یادآور شد: همچنان بر این باوریم که شکل‌گیری انجمن، فعالیت و ساماندهی و پشتیبانی این حرکت با محتوا و معنابخشی دقیق در کنار فعالیت مربیان و کادر اتحادیه به ویژه در حوزه خواهران با مجاهدتی که در این مجموعه انجام می‌شود قطعا خروجی و برایند کار مناسب خواهد بود.

حاج‌علی‌اکبری با قدردانی از مربیان، مسئولان و کادر پرتلاش و معاونت خواهران انجمن اسلامی دانش‌‌آموزان تصریح کرد: این بانوان حتی با داشتن شرایط حساس همسرداری و فرزندداری در برنامه‌های مختلف اتحادیه مشارکت کرده و سعی‌شان بر این بوده تا بتوانند در انجام مسئولیت و ماموریت خود موفق عمل کنند.

وی شهر اردبیل را شهر پاکان و دلدادگان به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) توصیف کرد و افزود: در این شهر مقدس نیز که جای جای آن دارای ارزش و قرب واقعی است همه باید قدردان تلاش مجموعه مسئولان استانی و مسئول شایسته انجمن‌های اسلامی باشیم که در میزبانی از این اردو سنگ تمام گذاشتند.

حضرت معصومه (س) پرچمدار عزت و فضایل دخترانه است

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) از مقام شامخ علمی و معنوی آن حضرت به نیکی یاد کرد و ادامه داد: در غیبت پدر بزرگوارشان امام موسی کاظم (ع) که درباره حضرت معصومه (س) جمله‌ای مشابه به کلام پیامبر (ص) نسبت به حضرت زهرا (س) را می‌شنویم که «پدر به فدایش» که این کلام حجت حق باید برای بانوان ما مایه عزت و افتخار باشد.

حاج‌علی‌اکبری به جایگاه علمی و فضیلتی حضرت معصومه (س) با القاب محدثه، حکیمه و علمیه اشاره کرد و افزود: آن حضرت به معنای واقعی پرچمدار عزت، فضیلت و معنویت جامعه زنان و دختران ماست.

وی با تبیین کلام ارزشمند «علیکم انفسکم» عنوان کرد: در وهله نخست باید بدانیم که هدف از این کلام گهربار احسنت به اصل آفرینش و خلقت بشر بوده و تمام توجه ذات ربوبی بر کشف استعدادهای انسان‌ها است که به بهترین شکل خلق شده‌اند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان بهره‌گیری از دوران جوانی با طلوع برجسته‌ترین صفات و فضایل ارزشی را یادآور شد و گفت: همه باید قدر این ایام را بدانیم و از معنویت و گنجینه پربار آن استفاده کنیم، چراکه امروز سرمایه معنوی و ارزشی اصلی‌ترین مبانی تربیتی برای نسل آینده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :