رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایوان گفت: این شهرستان میزبان دومین سال برگزاری جشنواره منطقه ای شعر کردی کودک و نوجوان است.
کد خبر: ۸۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳ 23 August 2015
به گزارش تابناک ایلام،علی صحرایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این جشنواره 14 و 15 مهرماه امسال با حضور استان های ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، همدان و آذربایجان غربی برگزار می شود.
وی از توزیع فراخوان دومین جشنواره منطقه ای شعر کردی کودک و نوجوان با عنوان مِنال و مَله لوچگ در سطح استان های غربی کشور خبر داد و حفظ، ثبت و ضبط اشعار و لالایی های کردی، توجه به ادبیات کودکانه و استقلال آن از شعر بزرگسال و تبادل افکار و آرای شاعران این دیار و تقویت ادبیات کردی را از اهداف و برنامه های این جشنواره بر شمرد.
صحرایی تاکید کرد: در این جشنواره شاعران از طیف های مختلف شعرهای خود را در حوزه کودک و نوجوان و حال و هوای کودکی بیان می کنند.
وی ادامه داد: شرکت کننده های جشنواره باید پنج اثر خود در قالب های مختلف شعری و به زبان های کردی، لری یا لکی که برای کودکان سروده شده را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
به گفته وی، آثار ارسالی باید برای نخستین بار به دبیرخانه جشنواره ارسال شده باشد و در هیچ کتاب یا نشریه چاپ نشده و یا در هیچ جشنواره شرکت داده نشده باشد.
علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند به دبیرخانه جشنواره به نشانی ایوان، خیابان امام خمینی(ره) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن شعر و ادب ارسال کنند.
سال گذشته حدود 400 اثر از شاعران منطقه غرب کشور در گویش های کردی به دبیرخانه جشنواره فرستاده شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :