رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دلیجان:
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دلیجان خبر داد: کاروانسرای تاریخی دودهک شهرستان دلیجان در مرحله تجهیز برای بهره برداری است.
کد خبر: ۸۴۰۳۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵ 19 April 2020

به گزارش تابناک مرکزی علی مشهدی رییس میراث فرهنگی شهرستان دلیجان با اعلام این خبر افزود،: این کاروانسرای تاریخی متعلق به دوران صفوی بر اساس سیاست وزرات میراث فرهنگی در سال ۱۳۹۶به بخش خصوصی بصورت اجاره بلند مدت با هدف احیای اثر و ایجاد اشتغال و درآمد پایدار واگذار شد.

مشهدی افزود: بخش خصوصی با اخذ تسهیلات ارزان قیمت به میزان ۵۰میلیارد ریال تحت نظارت کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی اقدام به مرمت و تجهیز کرد.
رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان دلیجان در ادامه افزود: این اثر بعنوان مجتمع تاریخی گردشگری با محوریت اسکان در فضای کاملا سنتی ، در حال حاضر در مرحله تجهیز برای بهره برداری است و پس از اتمام بیماری کرونا به بهره برداری می رسد.
وی در ادامه افزود:  تیم مرمت و احیای این اثر باستانی با سرمایه گذاری مستقیم و نیز دریافت تسهیلات تحت نظارت اداره کل میراٍث فرهنگی استان مرکزی با موفقیت به پایان رسیده است و به زودی برای بازدید و استفاده گردشگران افتتاح می شود.
وی گفت:  کاروانسرای دودهک در مجاورت ساحل شرقی رودخانه قم‌رود و در مسیر جاده قم به دلیجان قرار دارد.

قدمت این بنا را دوره صفویه است و به شماره ثبت 1983مورخ 1377/1/16در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :