معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه ‎ریزی درباره استقلال حوزه جوانان تصمیم ‎گیری می ‎کند، گفت: سازمان جوانان احیا می ‎شود.
کد خبر: ۸۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷ 28 February 2015

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی درباره استقلال حوزه جوانان تصمیم گیری می کند، گفت: سازمان جوانان احیا می شود.

به گزارش تسنیم: عبدالحمید احمدی اظهار داشت: ادغام سازمان جوانان در سازمان تربیت بدنی تصمیمی شتاب‌زده بوده و همه جوانب موضوع بررسی نشده بود.

وی افزود: ادغام یک موضوع فرا بخشی و موضوعی که تمامی بخش ‌های حاکمیتی در آن مسئولیت دارند در یک مبحث اجرایی و عملیاتی همچون ورزش می‌ توانست به ضرر حوزه جوانان باشد که متاسفانه این اتفاق نیز افتاد.

احمدی تصریح کرد: پس از این اتفاق، مشکلی که وضعیت را حادتر کرد این بود که ساختاری که برای سازمان جوانان در طول سال ‌ها شکل گرفته بود بهم ریخت، اگر آن ساختار در زیر مجموعه وزارت جوانان حفظ می ‌شد می ‌توانست به بخشی از انتظارات و خواسته ‌ها در این حوزه پاسخ دهد.

وی تاکید کرد: در طی بیش از دو دهه کار این سازمان نقش خود را پیدا کرده و توانسته بود چار چوب‌ های کاری و وظایف خود را برای دیگران ترسیم کند که از این رو هماهنگی در زمینه مسائل جوانان ایجاد شده بود.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان افزود: اما متاسفانه آن ساختار بهم ریخت و در ساختار پیشنهادی برای وزارت ورزش که در دولت قبل پیشنهاد شد حوزه جوانان در حد یک معاونت دیده شد، معاونتی که در واقع ساز و کار، امکانات، اعتبار و بودجه و نیروی انسانی لازم را در اختیار نداشت.

وی با اشاره به اینکه در این دوره یکی از بحث ‌هایی که در وزارت دنبال شد این بود که ساختار مناسب حوزه جوانان را مجدد بررسی کنیم، بیان کرد: جلسات کارشناسی خوبی تشکیل و مقرر شد تا سازمان ملی جوانان چه به عنوان یک زیر مجموعه در وزارت ورزش و جوانان و چه به عنوان مجموعه‌ ای در حوزه نهاد ریاست جمهوری احیا شود.

احمدی با بیان اینکه ساختار سازمانی برای پاسخگویی به نیازها، انتظارات و خواسته ‌ها به حوزه جوانان باید ایجاد شود، گفت: این موضوع در سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حال بررسی است و قرار است تصمیم‌ گیری شود.

وی تصریح کرد: نظر وزارت بر این است که حتما به شکل ساختار سازمانی در بیاید ولی تصمیم اینکه زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان باشد و یا به صورت مستقل، به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور واگذار شده که نتیجه به زودی اعلام می ‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :