کد خبر: ۸۴۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴ 29 August 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: قوانین حمایت از معلولان در این استان اجرا نمی شود.

سید علیرضا موسوی امجد شامگاه سه شنبه در دیدار با تعدادی از تشکلهای فعال اجتماعی افزود: قوانینی همچون اشتغال معلولین، مناسب سازی و … در این استان مغفول مانده است.

وی بیان کرد: بايد فضاي استان ما به گونه اي باشد كه معلولان ما بتوانند بدون نياز به كمك دیگران، به راحتي در شهر تردد داشته باشند و يا براي رفتن به اداره اي و يا خريد و اجاره ساختماني با كمترين مشكل مواجه شوند.

وی افزود: بسياري از سازمان ها هستند كه در ارتباط با قوانيني كه به بهبود وضعيت مددجويان سازمان بهزيستي كمك مي كند، پاسخگو نيستند.

موسوی امجد با ابراز گلایه از عدم توجه ادارات استان به قانون سه درصدي استخدام معلولین گفت: در برخی نهادهای این تفکر غلط وجود دارد که بهزیستی باید همه معلولین را استخدام کند.

وی اظهار داشت: متأسفانه در حوزه اخبار و اطلاعات استان جای اخبار مخصوص ناشنوایان و یا زیرنویس کردن اخبار استانی واقعا خالی است که امیدواریم صدا و سیمای استانی تدبیری در این زمینه بیندیشد.

وی به کارکردNGO  ها اشاره کرد و خواستار فشار آنها برای کمک به نهادینه شدن تحقق حقوق معلولین در جامعه شد.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: تشکلها باید باري را از دوش دستگاه هاي دولتي برداشته و کارکرد مفیدی برای جوامع داشته باشند.

موسوی امجد به تعداد کم اينNGO  ها اشاره کرد و گفت: توسعه کمی و کیفی و همکاری تشکلها با سازمان بهزيستي نتايج خوبي را برای جامعه معلولان در بر دارد.

وی همچنین در خصوص کمبود اماکن ورزشی ویژه معلولین در استان گفت: برای ساخت سالن ورزشي معلولين مکاتبات با رئیس بهزیستی کشور صورت گرفته و درحال حاضر زمین این سالن نیز آماده است اما برای احداث آن با کمبود اعتبار روبرو هستیم.

موسوی امجد بیان کرد: متأسفانه با اعتبارات کمی که سهم بهزیستی می شود تنها می توان به تعمیرات واحدهای فرسوده اقدام کرد و نمی توانیم ساخت و سازی داشته باشیم.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :