کد خبر: ۸۴۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸ 29 August 2015


رشت- معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: امروز ایران توانسته به کشوری قدرتمند در عرصه منطقه ای و جهانی تبدیل شده و منطق خود را بر منطق زورگویان جهان غالب کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید انصاری در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه رشت با گرامیداشت هفته دولت و تقارن آن با میلاد امام رضا(ع) اظهار کرد: در هفته دولت و طبق سنت چندین ساله ای که پس از پیروزی انقلاب اسلامی بنا نهاده شده، دولتمردان به ارائه گزارش از عملکرد خود می پردازند.

وی با اشاره به سخن امام راحل و رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مردم صاحبان اصلی انقلاب و ولی نعمتان مسئولان هستند تصریح کرد: ارائه گزارش عملکرد مسئولان در هفته دولت باعث ایجاد وفاق و همدلی بین مردم و مسئولان شده و از این طریق تبلیغات منفی دشمنان خنثی می شود.

حجت الاسلام انصاری به تحقق وعده های الهی در مسیر انقلاب اشاره کرد و افزود: از آغاز انقلاب اسلامی تا به امروز به کرات شاهد تحقق وعده های حق در زمینه هایی بوده ایم که انجام آنها به طور منطقی غیر ممکن یا بسیار دشوار بوده است ولی به یاری خداوند این غیر ممکن ها محقق شده اند.

وی ادامه داد: همانطور که در سال ۴۲ بسیاری از افراد فکر نمی کردند که پیروزی یک مرجع دینی در برابر نظامی با پیشینه دو هزار و ۵۰۰ سال و برخوردار از حمایت قدرت های جهان میسر باشد، در طول سال های جنگ نیز خیلی ها مطمئن بودند که کشور تازه انقلاب کرده ایران نمی تواند در برابر حملات مکرر صدام که مورد حمایت نظامی کشورهای قدرتمند بود دوام بیاورد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: به یاری خداوند استقرار نظام اسلامی از نمونه معجزاتی بود که در قرآن ذکر شده و ادامه حیات آن نیز از الطاف خداوند است.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد دولت در دو سال گذشته تصریح کرد: دولت یازدهم با تکیه بر خرد جمعی و استفاده از تخصص متخصصان و حمایت مردم و شخص رهبر انقلاب توانسته طی دو سال به توفیقات بزرگی در حوزه مسایل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دست یابد.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به اعتدال گرایی دولت یازدهم گفت: این دولت تلاش کرده تا با پرهیز از تندروی برای ایجاد همدلی و وفاق بین مردم و مسئولان گام های موثری بردارد.

وی افزود: همین نگاه اعتدالی باعث شد تا بتوانیم با تکیه بر اقتدار دیپلماسی و دانش حقوقی، در کارزار مذاکرات هسته ای دستاورد بزرگی داشته باشیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: امروز ایران توانسته به کشوری قدرتمند در عرصه منطقه ای و جهانی تبدیل شده و منطق خود را بر منطق زورگویان جهان غالب کند.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به کاهش تورم از ۴۰ درصد به کمتر از ۱۴ درصد اعلام کرد: خوشبختانه در حال حاضر کشور از رکود خارج شده و علیرغم تمام مشکلات توانسته ایم در دو سال گذشته به رشد سه برابری اعتبارات در حوزه عمرانی دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: گذر از رشد اقتصادی منفی ۶.۷ درصدی در سال ۹۱ و رسیدن به رشد مثبت ۳ درصد نشان از پویا شدن اقتصاد کشور دارد.

حجت الاسلام انصاری همچنین به موفقیت های دولت در استان گیلان اشاره کرد و افزود: استان گیلان به مثابه بخشی از کشور توفیقات بزرگی را در بخش های مختلف از جمله کاهش رتبه بیکاری از رتبه دوم به شانزدهم داشته است.

وی اعلام کرد: خوشبختانه در بحث میزان اعتبارات و پیشرفت پروژه های عمرانی نیز این استان رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده که این امر نشان از همدلی مسئولان و مردم گیلان دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که در سایه همدلی و همزبانی حاکم بر جامعه، انتخابات اسفندماه سال جاری هرچه باشکوه تر برگزار شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :