فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به کنترل و نظارت مستمر پلیس پایتخت بر فعالیت مهمانپذیرها و مراکز اقامتی شهر تهران، گفت: 19مرکز اقامتی متخلف در پنج ماه ابتدایی سال جاری پلمب شد.
کد خبر: ۸۵۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶ 30 August 2015
سردار حسین ساجدی نیا افزود: بر اساس مصوبات کمیسیون اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ طرح نظارت بر اماکن اقامتی همچون، هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمانپذیرها، پانسیون ها و اقامتگاه ها، از ابتدای سال جاری آغاز شده است که طی آن سه واحد اقامتی به علت بروز تخلفات 15 گانه صنفی و انتظامی پلمب شد.

رییس پلیس پایتخت خاطر نشان کرد: ماموران پلیس اماکن تهران بزرگ، پس از احصای نقاط آلوده احتمالی در سطح محلات شهر تهران و با ابلاغ دستورالعمل و شیوه بازدید از واحدهای موصوف، از ابتدای سال جاری از این مراکز بازرسی کردند که طی یک هزار و 408 مورد بازدید، به مسوولان 129 واحد صنفی و اقامتی اخطار پلمب داده شده و 19 مرکز اقامتی به خاطر تخلفاتشان پلمب شدند.

سردار ساجدی نیا تصریح کرد: این طرح در راستای افزایش امنیت و آرامش شهروندان و مسافران در شهر تهران با همکاری پلیس پیشگیری و اماکن پلیس تهران بزرگ صورت گرفته است، که در راستای آن 694 مورد نیز به متخلفان تذکر داده شده است.

وی در ادامه گفت: هتلداران و مسافرخانه داران باید از اسکان افراد بدون مدارک شناسایی معتبر خودداری کرده و هرگونه موارد مشکوک را بلافاصله از طریق تلفن مرکز فوریت های پلیسی 110 به اداره نظارت بر اماکن عمومی اطلاع دهند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطر نشان کرد: بررسی وضعیت پروانه کسب واحد صنفی، بررسی و مطابقت مدارک هویتی مسافران، بررسی دفتر ثبت ورود و خروج مسافران، بررسی اقامت اتباع غیر ایرانی، بررسی آمار مسافران، بررسی حضور مسافران مجرد و مشکوک، بررسی کارکرد دوربین های مداربسته فضاهای عمومی مراکز اقامتی، بررسی وضعیت صلاحیت کارکنان و کارمندان مراکز اقامتی، بررسی رعایت شئونات اخلاقی از سوی کارکنان مراکز اقامتی از مواردی است که ماموران پلیس تهران بزرگ به آن رسیدگی و نظارت می کنند و در صورتی که در یکی از این مراکز اقامتی موارد فوق رعایت نشده باشد، در ابتدا اخطار پلمب صادر و متعاقبا در صورت تکرار، مرکز فوق پلمب خواهد شد.
سردار ساجدی نیا در پایان، ضمن توصیه به شهروندان در خصوص عدم سکونت در مراکز ناشناخته از جمله خانه ها و آپارتمان های شخصی و استیجاری در ایام مسافرت خود در تهران و سایر نقاط کشور، گفت: اسکان و اقامت در محل های ناشناخته سبب بروز مشکلاتی از جمله سرقت، بروز جرایم اخلاقی، عدم وجود امکانات رفاهی مطلوب می شود و پلیس پایتخت سعی دارد با نظارت مستمر از بروز این گونه مسایل جلوگیری کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :