نصیری با بیان اینکه هم اکنون بیش از سه میلیون زوج در کشور از مشکل ناباروری رنج می برند، اضافه کرد: میزان ناباروری در استان اردبیل در حال حاضر ۲۲ درصد است.
کد خبر: ۸۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۱ 27 February 2015

به گزارش ساوالان خبر، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل از راه اندازی پژوهشکده سلامت باروری در این واحد استانی در آینده ای نزدیک خبر داد.

رامز نصیری صالح در بازدید استاندار اردبیل از مرکز ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی استان افزود: علت یابی ناباروری و بررسی میزان آن، مشاوره به زوجهای نابارور و ارائه خدمات پزشکی برای افزایش میزان باروری زوج ها محور فعالیت های این پژوهشکده خواهد بود.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از سه میلیون زوج در کشور از مشکل ناباروری رنج می برند، اضافه کرد: میزان ناباروری در استان اردبیل در حال حاضر ۲۲ درصد است.

رئیس جهاددانشگاهی استان همچنین با اشاره به فعالیت مرکز درمان ناباروری قفقاز در اردبیل تصریح کرد: ماهانه به طور متوسط ۱۸۰ بیمار در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی استان اردبیل پذیرش و معاینه می شوند.

وی با تاکید بر اینکه این مرکز طی دو سال فعالیت خود دو هزار و ۵۰۰ زوج را پذیرش کرده است، ادامه داد: میزان موفقیت این مرکز در درمان ناباروری هم اکنون ۳۶ درصد است.

استاندار اردبیل نیز در این دیدار با ابراز رضایت از فعالیت این مرکز افزود: میزان موفقیت درمان ناباروری زوجین در این مرکز را قابل قبول بوده و با استاندارهای جهانی مطابقت دارد.

خدابخش بر حمایت از فعالیت های این مجموعه درمانی تاکید کرد و بیان داشت: باید با مساعدت مسئولان استانی، امکانات مورد نیاز و فضای فیزیکی مناسب برای گسترش فعالیت های مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی فراهم شود چرا که فعالیت این مرکز توانسته در کاهش هزینه های زوج های نابارور نقش به سزایی ایفا کند.

وی با اشاره به ظرفیت خوب مرکز درمان ناباروری قفقاز در درمان ناباروی، از افزایش سن ازدواج در استان که منجر به افزایش نرخ ناباروری می شود ابراز نگرانی کرد و یادآور شد: لازم است پز در زمینه ترغیب جوانان به ازدواج به موقع و اطلاع رسانی از عواقب افزایش سن ازدواج فرهنگ سازی شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :