معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از توجه به توسعه اکوتوریسم در استان با سرمایه گذاری های خرد مطابق برنامه ششم توسعه کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۶۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳ 31 August 2015
به گزارش ایرنا ، عسگر سنگی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در برنامه ششم توسعه کشور در مقطع استانی به سرمایه گذاری خرد و زود بازده در توسعه اکوتوریسم بیش از سرمایه گذاری کلان توجه می شود.
وی افزود: بخش گردشگری با توجه به پایان مذاکرات هسته ای افق روشنی را تجربه خواهد کرد و در این راستا استان اردبیل نیز بیش از گذشته مورد توجه گردشگران خواهد بود.
وی بخش خدمات گردشگری را به لحاظ کم بودن هزینه ایجاد اشتغال،ارزش افزوده و سرمایه گذاری حائز اهمیت دانست و افزود:اکو کمپ ها با تکیه بر مزیت زیست بوم و خانه های موجود با حدااقل امکانات در مناطق مختلف استان مورد توجه قرار خواهند گرفت.
این مسوول از اعطای تسهیلات کم بهره و مشاوره به منظور حمایت از سرمایه گذاران بخش گردشگری استان خبر داد.
سنگی توسعه هتل ها را به عنوان زیرساخت گردشگری مهم دانست و ادامه داد:هتل های سه ستاره و بیشتر ملزم به برند سازی برای جذب گردشگر هستند.
او با اشاره به اینکه هتل و رستوران در ترکیه 8درصد و در ایران 2/2 درصد تولید ناخالص را به خود اختصاص داده است احیای بخش خدمات گردشگری را در رفع بیکاری و اشتغالزایی لازم دانست.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :