رئیس انجمن شعر آیینی کشور با اشاره به تلاش اخیر وزارت ارشاد برای جلوگیری از اشعار مشکل دار گفت: بزرگترین آسیب در مقوله شعر عاشورا، آسیب محتوایی است.
کد خبر: ۸۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳ 03 September 2015

به گزارش تابناک یزد،محمد علی مجاهدی در نشست هم اندیشی شعرای آیینی استان یزد افزود: ما در زمینه شعر عاشورایی نمی توانیم ادعا کنیم که از لحاظ ساختاری مشکل نداریم اما آنچه که بیشتر مورد توجه است، بخش محتوایی آن است و متاسفانه برخی از اشعار به نام آیینی ارائه می شود، اما ضد آیینی است و به صورت واهی و غیر مستند به جامعه ارائه می شود.

رئیس انجمن شعر آیینی کشور خاطرنشان کرد: امروز برخی از این اشعار تا جایی پیش رفته است که در حال مقابله با نظام نیز هستند و مشروعیت نظام را زیر سوال می برند.

مجاهدی تصریح کرد: نسبت الوهیت دادن به ائمه (علیهم السلام) یکی از مشکلات و مسائل مهم در اشعار است که به این نحو مقام اهل بیت (علیهم السلام) را بسیار پایین آورده و بدون توجه به بندگی به مقام الوهیت خداوند نیز توهین می کنند.

وی افزود: ما توسط خودمان در حال ریختن آب به آسیاب دشمن هستیم زیرا برخی از این اشعار به نحوی است که بسیاری از رسانه های غربی و استعماری آن را دستمایه ای برای حمله به شیعه می کنند.
وی افزود: ما توسط خودمان در حال ریختن آب به آسیاب دشمن هستیم زیرا برخی از این اشعار به نحوی است که بسیاری از رسانه های غربی و استعماری آن را دستمایه ای برای حمله به شیعه می کنند.

شاعر آیینی اهل بیت (علیهم السلام) گفت: متاسفانه به برخی از اشعار در دوره های گذشته مجوز چاپ داده شده است که تمامی اعتقادات ما را زیر سوال می برد و رو در روی اهل بیت(علیهم السلام) قرار گرفته است.

مجاهدی بیان کرد: ما با برخی از اشعار نفرین های شهدا را به جان خود می خریم و این اعمال و رفتارها باعث آزردن دل امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) می شود.

وی افزود: ما تا چه زمانی باید در برابر این حرکت ها بی تفاوت ها باشیم زیرا بسیاری از اعتقادات که هرگز در اسلام و قرآن پذیرفته نشده است با اشعار این شاعران زیر سوال می رود و باعث اشاعه فرهنگ اشتباه می شود.

رئیس انجمن شعر آیینی کشور تصریح کرد: شعر آیینی علی رغم نظر برخی از افراد قلمرو بسیار فراتری دارد که مقوله های عرفانی، عقلی، معرفتی و سلوکی را در بر می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :