کد خبر: ۸۹۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷ 05 September 2015

عضو هیات علمی پژوهشگاه مواد و انرژی از هوشمند سازی روشنایی بلوارهای مشکین دشت در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمود هاشمی نژاد روز شنبه در نشست با قائم مقام شهردار مشکین دشت، افزود: در مرحله ابتدایی این طرح قرار است یکی از بلوارهای مشکین دشت مجهز به سامانه روشنایی هوشمند و مدیریت متمرکز پایش ترافیک شود.

وی با بیان اینکه پژوهشگاه مواد و انرژی می تواند یکی از مراکز مطرح در امر طراحی و ایجاد این شهرها باشد، گفت: یکی از مهمترین نیازهای جامعه ایرانی که منطبق با توانایی ها، اهداف و ماموریت های پژوهشگاه مواد و انرژی است، طراحی و ایجاد شهرهای هوشمند است.

وی افزود: توسعه جوامع بشری در ابعاد صنعتی و شهرنشینی باعث ایجاد مشکلاتی شده که برای حل آنها نیازمند روش های جدیدی هستیم، شهرها فقط 3/0 مساحت سرزمین های جهان را اشغال کرده اند ولی بیش از 70/0 جمعیت جهان در آنها مستقر شده اند و بیش از دو سوم انرژی جهان در آنها مصرف می شود.

وی گفت: رصد و پایش لحظه ای رخدادهای طبیعی و غیر طبیعی بر اثر فعالیت انسان یا طبیعت در شهرهای امروزی امری اجتناب ناپذیر است و راه حل دنیای امروز برای مواجهه با این معضلات، هوشمند سازی شهرهاست.

وی افزود: در یک شهر هوشمند هر فعالیتی که مستلزم مصرف انرژی است به منظور بهینه سازی مصرف زیر نظر گرفته شده یا رصد می شود و با استفاده از ابزارهای مهندسی سعی در پایش یا کنترل بهینه آن خواهد شد.

وی در ادامه گفت: البته با به خدمت گرفتن مواد هوشمند و فناوری های مرتبط در شهر هوشمند می توان ساختمان هایی با مصرف کمتر، جاده هایی ایمن تر و تولیداتی بازیافت پذیر تر را شاهد بود.

این نشست با حضور قائم مقام شهردار مشکین دشت، معاونت شهری شهرداری مشکین دشت و مدیر عامل حمل و نقل این شهر و همچنین معاونت فناوری و مدیر ارتباط با صنعت پژوهشگاه مواد و انرژی تشکیل شد به بحث و تبادل نظر در رابطه با اولویت های مورد نیاز شهرداری مشکین دشت در راستای تبدیل به شهر هوشمند پرداخته شد.

گفته می شود این پروژه توسط پژوهشکده انرژی پژوهشگاه مواد و انرژی طراحی و اجرا خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی