ابراهیم جلیلی با اشاره به اینکه ملایر در حال حاضر دو نشان جهانی انگور و مبل و منبت را در کارنامه خود دارد گفت: در این زمینه اجرای طرح‌های گردشگری و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد توجه بوده است.
کد خبر: ۸۹۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶ 31 August 2020
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر از اجرای چهار طرح در حوزه گردشگری شهرستان ملایر با سرمایه گذاری بخش خصوصی در آینده خبر داد.

به گزارش فارس، جلیلی با اشاره به اینکه توجه به حوزه گردشگری همواره یکی از اولویت‌های میراث فرهنگی در راستای توسعه شهرستان است اظهار کرد: شهرستان ملایر دارای ۳۴۰ اثر تاریخی و طبیعی است که ۲۰۰ اثر آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ملایر در حال حاضر دو نشان جهانی انگور و مبل و منبت را در کارنامه خود دارد گفت: در این زمینه اجرای طرح‌های گردشگری و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد توجه بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر با اشاره به اینکه طی چند ماه گذشته تقاضای اجرای طرح‌های گردشگری بخش خصوصی به اداره داده شد افزود: در این زمینه با پیگیری‌های صورت گرفته موافقت‌نامه اصولی برای اجرای چهار طرح در حوزه گردشگری این شهرستان صادر شد.

وی افزود: این طرح‌ها شامل احداث دو مجتمع گردشگری در محور‌های ملایر به اراک و سد کلان، یک سفره‌خانه سنتی در محور ورودی ملایر از مسیر اراک و یک هتل استاندارد در میدان استقلال در مسیر ورودی تهران به ملایر است و برای اجرای این چهار طرح گردشگری ۴۱ میلیارد تومان اعتبار توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد.

جلیلی با بیان اینکه با تکمیل این تعداد طرح و ۶۷ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود خاطرنشان کرد: ما از همه سرمایه گذارانی که بخواهند برای طرح‌های حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری کنند استقبال می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :