مشاور استاندار اردبیل:
مشاور استاندار اردبیل در امور معلولان اصلاح نگرش عامه به معلولان و کار فرهنگی را برای حل مشکلات جامعه هدف ضروری دانست.
کد خبر: ۹۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰ 09 September 2015

 به گزارش ایرنا، عظیم قهرمانی گفت: درد جامعه معلولان از نوع فرهنگی است و تا نگرش عامه به معلولان اصلاح یا تغییر نیابد مشکلات این قشر حل نخواهد شد.
وی افزود: قانون جامع حمایت از حقوق معلولان به روشنی حقوق و خواسته های برحق جامعه هدف را تبیین و تعریف کرده است و اجرای دقیق آنها می تواند از مشکلات معلولان بکاهد.
وی با اشاره به اینکه برخی از مشکلات معلولان به حوزه اجرایی مربوط نمی شود اظهار داشت: بسیاری از خانواده ها داشتن معلول را کتمان می کنند و این نگاه نادرست موجب بی بهره ماندن معلولان از مزایای قانونی آنها می شود.
او اظهارکرد: عده ای از معلولان نیز به لحاظ داشتن امکانات مالی، خود را خارج از لیست معلولان می دانند و این نگرش ضمن بی بهره گذاشتن آنها از مزیت های قانون حمایت از معلولان، اتخاذ آمار دقیق جمعیت معلولان را امکان پذیر نمی کند.
مشاور استاندار در امور معلولان با اشاره به اینکه برابر آمارهای رسمی 6/1 جمعیت استان را معلولان تشکیل می دهند بیان کرد: مطابق برآورد انجام شده شمار معلولان استان از جمله معلولان جسمی حرکتی،نابینا، ناشنوا و سالمند در حدود 25 هزار نفر تخمین زده می شود.
قهرمانی با اعلام اینکه واحد مشاور استاندار در امور معلولان از سال جاری در استان تعریف و ایجاد شده است از عضویت و حضور خود در کارگروه های مناسب سازی اماکن عمومی، اشتغال و سرمایه گذاری، راه و شهرسازی، عمران شهری، روستایی و عشایری، امور زیربنایی و شوراهای سلامت، ورزش، ترافیک و هم اندیشی فرهنگی استان با هدف احصاء و حل مشکلات معلولان خبر داد.
وی نیاز جامعه معلولان به یاری رسانه های جمعی برای رصد مشکلات و نشر توانمندی های آنان را خاطرنشان شد و گفت: انتظار می رود نشریات استان با اختصاص بخشی از صفحات خود به معلولان در کاهش آلام این قشر از جامعه ایفای نقش کنند.
او توجه به معلولان خلاق و مبتکر را ضروری دانست و افزود: از کشور فرانسه از یک معلول نخبه استان اردبیل در حوزه رایانه برای فعالیت علمی دعوت به عمل آمده و آثار نقاشی یک معلول هنرمند استان قبلا در استامبول ترکیه به نمایش گذاشته شده است.
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
آقای قهرمانی این حرفهافقط شعارنه عمل t04533822980و09147027768
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :