شهردار مریانج از نگارش و چاپ 2 کتاب با محوریت مریانج خبر داد و ساخت مستند از زندگی سرداران شهید این شهر را یکی دیگر از کارها دانست.
کد خبر: ۹۲۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳ 13 September 2015
شهردار مریانج از نگارش و چاپ 2 کتاب با محوریت مریانج خبر داد و ساخت مستند از زندگی سرداران شهید این شهر را یکی دیگر از کارها دانست.

به گزارش فارس؛محسن معصو‌م‌علیزاده گفت: از ابتدای سال برای انجام کارهای فرهنگی نگاه خود را وسیع‌تر کردیم و در نخستین اقدام به دنبال تدوین و نشر کتاب‌های مختلفی با محوریت مریانج بودیم.

وی با بیان اینکه شهر مریانج ریشه در تاریخ دارد و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای استان محسوب می‌شود، اضافه کرد: باید برای نسل فعلی و آینده تاریخ کهن این شهر را به نمایش بگذاریم که در این راه پروژه تدوین کتاب تاریخ مریانج از ابتدا تاکنون را آغاز کردیم.

شهردار مریانج تصریح کرد: کار تدوین این کتاب مراحل آخر خود را سپری می‌کند و در آینده نزدیک منتشر خواهد شد.

معصو‌م‌علیزاده خاطرنشان کرد: کتاب دیگری با عنوان خاطرات یکی از رزمندگان دفاع مقدس نیز در انتظار مجوز انتشار است تا به نویسندگی جواد دی‌آبادی در ابتدا با تیراژ 2دو هزار نسخه به دستان مردم مریانج برسد.

وی انتشار این کتاب‎ها را باعث ایجاد انگیزه در بین مردم مریانج دانست و یادآور شد: نگارش این کتاب بسیار متفاوت است و خوانندگان آن از هر قشر می‌توانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند.

این مسئول ساخت مستند از زندگی سرداران شهید این شهر را یکی دیگر از کارهای مهم فرهنگی این شهرداری دانست و افزود: در طول دفاع مقدس مردم مریانج از هستی خود از جمله زندگی روزمره نیز گذشتند تا امام خود را تنها نگذارند.

معصوم‎علیزاده ادامه داد: مریانج در زمان دفاع مقدس جمعیت هفت هزار نفری داشت که از این تعداد یک‎هزار و 500 ایثارگر را روانه جبهه کرد و 163 شهید نیز از آغوش این مردم تقدیم انقلاب شد.

وی با بیان اینکه این شهر به نسبت جمعیت و تعداد ایثارگران رتبه نخست کشور را دارد، گفت: نسل آینده باید بداند شهدای این شهر که بودند و برای چه جنگیدند.

شهردار مریانج تأکید کرد: فرزندان ما باید بدانند مریانج پایگاه پشتیبانی سه لشکر بوده و مردم عادی چگونه برای پشتیبانی از رزمندگان تلاش کردند.

معصوم‌علیزاده اضافه کرد: شهرداری مریانج بر خود لازم می‌داند تا پروژه ساخت مستند از زندگی شهدا را در دستور کار فرهنگی این نهاد قرار دهد و در نخستین گام تا آخر سال جاری زندگی هشت یا 10 شهید این شهر مستند خواهد شد.

وی از اجرای برنامه‌ای برای شناسایی نخبه‌های این شهر خبر داد و اظهار کرد: کارگروهی را با بعضی از فعالان فرهنگی علمی شهر تشکیل داده‌ایم تا نخبه‌های شهر مریانج از قبل از انقلاب تاکنون را شناسایی کنیم.

شهردار مریانج ادامه داد: تاکنون حدود 100 نخبه مریانج در زمینه‌‌های مذهبی، اجتماعی، اجرایی و مدیریتی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، قرآنی، ورزشی، آموزشی، علمی، هنری، ادبی، دفاع مقدس و ... شناسایی شده‌اند.

معصوم‎علیزاده تصریح کرد: بعد از شناسایی نخبگان و جمع‌بندی نهایی به دنبال برگزاری همایشی بزرگ هستیم.

وی فرهنگ‌سازی در عاشورا را مهم ارزیابی کرد و افزود: عزاداری‌های مردم مریانج از دیرباز زبانزد بوده است و باید در این راه با اقداماتی فرهنگ عاشورایی و فرهنگسازی عاشورا را در بین مردم و هیئت‌های مذهبی رواج دهیم.

شهردار مریانج گفت: با همکاری امام جمعه و اعضای شورای شهر در چند روز آینده نخستین جلسه خود را با روسای هیئت‌های مذهبی مریانج برگزار خواهیم کرد تا برای محرم امسال وارد فاز جدیدی از برنامه‌ریزی شویم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :