وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه لایحه جامع حمایت از معلولان به تایید ریاست جمهور رسیده است گفت:بخشی از این لایحه به حوزه ازدواج معلولان توجه دارد و معافیت‌هایی از سربازی در نظر درگرفته شده است و بخشی دیگر نیز به حوزه نگهداری معلول و استراتژی بهزیستی در خانه برمی‌گردد
کد خبر: ۹۲۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶ 10 September 2015
علی ربیعی در جمع خبرنگاران در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره فرهنگی ورزشی فرزندان مهربا بیان اینکه تنظیم لایحه حمایت از معلولان توسط هیئت وزیران به پایان رسیده و پس از تائید رئیس جمهور جهت تصویب تقدیم مجلس شورای اسلامی شد، اظهار داشت: این لایحه بخشی از برنامه بزرگ دولت برای حمایت‌های اجتماعی از معلولان است.
وی با اشاره به سه قسمتی بودن این لایحه ، افزود: مجموعه ای از قوانین قبلی که پایدار مانده، مصوبات هیئت وزیران و مواردی که در اختیار هیئت وزیران بوده و می توانست تصویب کند و اختیارات وزیران نبوده در قالب لایحه تقدیم مجلس می‌شود.
ایشان همچنین افزود:با قانون شدن لایحه جامع حمایت از معلولان پیگردهای حقوقی برای آماده‌سازی معلولان در جامعه وجود دارد و بخشی نیز به فرصت آموزشی و تخفیف‌های آموزشی برمی‌گردد.
ربیعی تصریح کرد: براساس این مصوبات الزامات جدی در مناسب‌سازی و آماده سازی آپارتمان سازی‌ها و مراکز دولتی جدید قرار دارد.
وی یادآور شد: علاوه بر این بخشی از این لایحه به حوزه ازدواج معلولان توجه دارد و معافیت‌هایی از سربازی در نظر درگرفته شده است و بخشی دیگر نیز به حوزه نگهداری معلول و استراتژی بهزیستی در خانه برمی‌گردد تا معلولان در خانه از مزایای بیشتری استفاده کنند و بر مددکاری و پرستاری در خانه توجه شده است.
ربیعی تصریح کرد: بخشی از لایحه نیز به وظایف حوزه تعاون و بهزیستی برای ایجاد شغل و آموزش برمی‌گردد.سازمان بهزیستی از ابتدای امسال تاکنون توانست حدود 14 هزار فرصت شغلی برای معلولان ایجاد کند، گفت: این رقم علاوه بر سه درصد فرصت های شغلی است که از قانون قبلی در گذشته وجود داشته و چون استخدام دولتی جدید نداریم بیشتر در جهت مساعدت به بخش خصوصی برای جذب تلاش می‌شود.

علی ربیعی، با اشاره به اینکه ۷۰۰ هزار کودک در کل کشور تحت پوشش سلامت قرارگرفته‌اند یادآور شد: بخشی از چرخه کودکان کار مربوط به سوءاستفاده‌هایی است که صورت می‌گیرد و باید جلوی این مسأله را گرفت.
ربیعی بیان کرد:در سال تحصیلی قبل، ۱۷۵ هزار کودک بازمانده از تحصیل داشتیم و در حال حاضر میزان ثبت‌نام‌ها کاهش پبت نام  نسبت به سال گذشته را نشان میدهد.در حالیکه سال قبل برای راغب کردن خانواده ها به تحصیل فرزندانشان بودجه ای در نظر گرفته شد.

وی یکی از برنامه‌های مهم وزارت تعاون را ترتیباتی دانست که بر اساس آن دخترهایی که از بهزیستی خارج می‌شوند بلافاصله وارد چرخه جامعه نشوند و در خانه‌های حمایتی دوره‌هایی را بگذارند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :