معاون فرهنگی و امور جوانان همدان با بیان اینکه حل مشکلات ازدواج جوانان یک عزم ملی را می‌طلبد، گفت: 17 دستگاه در حوزه ازدواج جوانان مسئولیت دارند.
کد خبر: ۹۴۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰ 16 September 2015
معاون فرهنگی و امور جوانان همدان با بیان اینکه حل مشکلات ازدواج جوانان یک عزم ملی را می‌طلبد، گفت: 17 دستگاه در حوزه ازدواج جوانان مسئولیت دارند.

به گزارش فارس؛اسدالله ربانی‎مهر با بیان اینکه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در تقویم مناسبت‌ها به عنوان روز «ازدواج» نامگذاری شده است؛ اظهار کرد: ازدواج از سنت‌های حسنه است که در اسلام به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ازدواج محور و اساس خانواده است، گفت: خانواده مظهر حیات جامعه است و یک جامعه با نشاط و توسعه‌محور باید از خانواده‌های بانشاط و شاداب برخوردار باشد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان ادامه داد: ازدواج جوانان در سال‌های اخیر در کشور ما با مشکلات زیادی مواجه بوده که تاکنون این مشکلات حل نشده است.

وی با بیان اینکه با وجود اقدامات خوب انجام شده اما این مقوله تاکنون به یک نتیجه مطلوب نرسیده است، تأکید کرد: حل مشکلات ازدواج جوانان یک عزم ملی و جدی از خانواده تا دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها تا معتمدین و... را می‌طلبد.

ربانی‎مهر با بیان اینکه بر اساس پژوهش‌های انجام شده مهمترین مشکلات امروز در حوزه ازدواج جوانان به افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج، بالا رفتن سن ازدواج، فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی، اسراف، چشم و هم‌چشمی و عدم انگیزه برای ازدواج برمی‌گردد.

وی عدم وجود یک نهاد و متولی مشخص در حوزه ازدواج، کم‌کاری دستگاه‌های فرهنگی و عدم اولویت دادن به این موضوع مهم، بیکاری، اعتیاد، تورم، گرانی مسکن و مهریه بالا، عدم رعایت معیارهای انتخاب همسر؛ پناه بردن به فضای مجازی و عدم توجه به موضوع مهم مشاوره و آموزش نامناسب زوج‌ها را از دیگر مشکلات دانست.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه شاید موضوع اصلی و مهم در این بحث، طلاق است، افزود: این موضوع باعث شده هر سال آمار افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: افزایش طلاق در حالی است که هر سال ازدواج کاهش پیدا می‌کند و وجود حتی یک طلاق در جامعه می‌تواند آسیب‌های زیادی به همراه داشته باشد.

ربانی‌مهر افزود: وجود یک فرزند طلاق و یک زن و شوهر مطلقه در جامعه آسیب‌های زیادی به همراه دارد و اکثر کسانی که مجرم هستند و مرتکب خلاف می‌شوند از همین گروه هستند.

وی اظهار کرد: به هر حال آنچه مهم است این است که خانواده در جامعه قداست خاصی دارد و باید دستگاه‌های فرهنگی حریم خانواده را حفظ کنند و اجازه ندهند روز به روز شاهد افزایش طلاق و کاهش ازدواج در جامعه باشیم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه 17 دستگاه در حوزه ازدواج جوانان مسئولیت دارند، گفت: باید مشکلات ازدواج جوانان مورد توجه قرار گیرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :