کد خبر: ۹۷۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱ 19 September 2015

در نشست خبری فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز برنامه های هفته دفاع مقدس در البرز تشریح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با محوریت تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس پیش از ظهر شنبه برگزار شد.

سردار علی استاد حسینی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: عظمتی که رزمندگان در دفاع مقدس خلق کردند انقلاب اسلامی را بیمه کرد.

وی در ادامه گفت: اگر در حال حاضر دشمن جرات حمله به کشور را ندارد به دلیل رشادت ها و از جان گذشتگی های رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی است.

استاد حسینی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس ایران با دست خالی و پس از پشت سر گذاشتن انقلاب اسلامی رو به روی بسیاری از کشورهای دنیا ایستاد.

وی با تاکید بر اینکه باید قدردان رشادت های شهدا، رزمندگان و ایثارگران باشیم، گفت: حماسه ای که رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس از خود به یادگار گذاشتند در تاریخ کشور بی نظیر است و همه دنیا به این امر واقف هستند که ایران کشوری است که ایثارگری را به معنای واقعی جاری و ساری کرده است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با اشاره به اینکه در زمان هشت سال جنگ تحمیلی دست خالی در مقابل رژیم بعث عراق ایستادگی کردیم، و به پیروزی رسیدیم، تأکید کرد: در حال حاضر ایران یکی از کشورهای قدرتمند در حوزه نظامی در خاورمیانه و دنیا است.

ایران در صنعت موشکی پنجمین کشور دنیاست

وی ایران را در صنعت موشکی پنجمین کشور دنیا دانست و گفت: در زمینه ساخت تجهیزات و موشک صادر کننده هستیم، نیروهای مسلح اعم از سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و ارتش به حدی از توانمندی رسیده اند که قدرت بازدارندگی دارند.

استاد حسنی در ادامه افزود: آمریکا سالهاست می گوید گزینه نظامی روی میز است ولی نمی تواند کاری از پیش ببرد چرا که به این مسئله اذعان دارد که ایران در زمینه نظامی کشوری قدرتمند است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز بیان کرد: امنیت حال حاضر کشور به خاطر از خودگذشتگی ها و رشادتهای رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی است و در حال حاضر نیز مردم همیشه د صحنه آماده دفاع از وجب به وجب خاک کشور هستند.

وی اضافه کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی است که قددردان ایثارگیری ها و از خودگذشتگی های رزمندگان باشیم و در طول سال نیز این فرصت را از دست ندهیم.

استادحسینی به جمله ای از امام راحل اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) فرمودند «جنگ تمام شده است ولی دفاع همچنان باقی است» دشمن از طریق جنگی غیر از جنگ سخت اقدام به نفوذ کرده و با راه اندازی جنگ فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی می خواهد به اهداف پاید خود دست یابد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز یادآور شد: امام و مقتدای ما، مقام معظم رهبری به خوبی به رژیم اسراییل فهمانده اند که اگر روزی قصد تعرض به خاک کشور داشته باشند تلاویو و حیفا را با خاک یکسان خواهیم کرد و این نشان از توان بالای نظامی ما دارد.

اعلام نامگذاری روزهای هفته دفاع مقدس

وی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح در زمین، هوا و دریا آماده دفاع از کشور هستند، گفت: هفته دفاع مقدس امسال نیز با نام هایی مزین شده است که در این روزها، برنامه های مختلفی در سطح کشور و همچنین استان اجرا می شود.

وی یادآور شد: روز نخست از هفته دفاع مقدس یعنی سی و یکم شهریورماه به نام روز « نیروهای مسلح، سلحشوری و پایمردی» مزین است در این روز نیروهای مسلح استان با رژه اقتدار خود را به نمایش خواهند گذاشت و در این روز ساعت ۸ و نیم صبح حد فاصل میدان والفجر و میدان امام خمینی مراسم رژه انجام می شود.

استادحسینی ادامه داد: روزدوم از هفته دفاع مقدس یعنی روز یکم مهرماه «روز روحانیت، علم و دانش و سربازان» است در این روز از نقش و جایگاه روحانیت در دفاع مقدس تجلیل می شود و به علت تقارن این روز با آغاز سال تحصیلی از مقام دانش آموزان و دانشجویان شهید تجلیل می شود.

وی نام روز سوم از هفته دفاع مقدس را « شهیدان، جانبازان، صلابت و فخرآفرینی» اعلام کرد و گفت: در این روز از خانواده های شهدا و جانبازان و ایثارگران تجلیل خواهد شد و مزار شهدا غباروبی و عطرافشانی می شود.

استادحسینی خاطرنشان کرد: روز چهارم از هفته دفاع مقدس به نام « معنویت، زنان و خانواده و سلامت» نام گذاری شده است در این روز به جایگاه زنان و نقش خانواده در ترویج ارزش های دینی و اخلاقی پرداخته می شود.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز بیان کرد: روز پنجم از هفته دفاع مقدس «دفاع سه جانبه جوانان، مردم و اصناف» و همچنین روز ششم روز «ولایتمداری، رزمندگان، جهادگران، آزادگان و پیشکسوتان» نام گذاری شده است در این روز نقش ولایتمداری در شکست حصرآبادان تبیین و از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس تجلیل می شود.

استادحسینی نام روز هفتم و روزپایانی هفته دفاع مقدس را « فرماندهان، عزتمداران و نکوداشت فرماندهان دفاع مقدس و حماسه سازان» است.

وی در پایان از برگزاری نمایشگاه یاد یاران در منطقه حصارک کرج خبر داد و گفت: سی و یکم شهریور ماه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس نمایشگاه یاد یاران افتتاح می شود د و تا یکماه برای بازدید عموم ادامه دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی