فرمانده سپاه ناحیه محمدرسول الله(ص) شیراز گفت: امسال همزمان با هفته دفاع مقدس، بزرگترین نمایشگاه دفاع مقدس با شبیه سازی عملیات رمضان در غرب شیراز و در منطقه ورودی شهرک گلستان برپا می شود.
کد خبر: ۹۸۱۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵ 21 September 2015
سید حسین حسینی  در نشستی با خبرنگاران بیان کرد: این نمایشگاه از 31 شهریورماه جاری همزمان با نخستین روز هفته دفاع دفاع مقدس به مدت 10 روز با شعار اصلی «آمریکا، شیطان بزرگ و دشمن بشریت» برپا می شود.

وی افزود: غرفه های این نمایشگاه در شش موضوع مهم جنگ نرم، مهدویت و انتظار، امر به معروف و نهی از منکر، آسیب های ماهواره، اقتصاد مقاومتی و معرفی جنایت های آمریکا طراحی شده است.

حسینی هدف از برگزاری این نمایشگاه را یادآوری خاطرات دفاع مقدس، بازخوانی واژه های ایثار و فداکاری - شجاعت – شهادت – اقتدار- صلابت و ولایت و بیان خاطرات رزمندگان است که در حاشیه بعد سخت افزاری دفاع مقدس به بعد نرم افزاری و محتوایی آن دوران نیز پرداخته شده است.

حسینی اظهارداشت: در بعد نرم افزاری و جنگ نرم این نمایشگاه ابعاد دشمن شناسی و معرفی چهره جنایتکار آمریکا به عنوان دشمن انقلاب اسلامی و محرک و مسئول پشت پرده جنایت ها به بشریت در قرن حاضر برای عموم مردم بیان شده است.

وی اضافه کرد: از دوم مهرماه جاری از یک ساعت قبل از نماز مغرب و عشاء به مدت چهار شب شبیه سازی عملیات رمضان با استقرار ادوات نظامی و ساخت فضای متناسب با آن عملیات در قسمتی از نمایشگاه انجام می شود.

او ادامه داد: عملیات رمضان یکی از عملیات های موفقیت آمیز رزمندگان انقلاب اسلامی به ویژه رزمندگان تیپ المهدی(عج) و تیپ امام سجاد(ع) استان فارس در هشت سال دفاع مقدس است که تلاش کردیم گوشه ای از رشادت های رزمندگان فارس را به مردم نشان دهیم.

حسینی عنوان داشت: برای این نمایشگاه برنامه های جنبی از جمله جشن ولایت، شب شعر و خاطره رزمندگان، رزمایش نظامی به مت سه شب، یادواره 320 شهید شمال غرب شیراز، همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت و نشست های نهضت روشنگری در نظر گرفته شده است که از دوم مهرماه تا آخرین روز نمایشگاه برای بازدیدکنندگان اجرا می شود.

وی با دعوت از عموم مردم شیراز برای بازدید از این نمایشگاه گفت: در طراحی این نمایشگاه تلاش شده فضای جذاب حضور و معرفی مناسب فرهنگ دفاع مقدس برای مردم به ویژه ایثارگران و جانبازان و جوانان و نوجوانان فراهم شود.

به گفته حسینی این نمایشگاه روز پنج شنبه، دوم مهر ساعت 16:30 با حضور مسئولان استان رسما افتتاح می شود و همه روزه از ساعت 16 تا 22 پذیرای عموم مردم است.

او افزود: همچنین در هفته دفاع مقدس امسال 60 عنوان برنامه از جمله این برنامه ها را برگزاری دعای عرفه، نمایشگاه، مسابقات ورزشی، سرکشی از خانواده شهدا، یادواره شهدایی روستاهای قلات و دوکوهک، پیاده روی خانوادگی در ناحیه محمدرسول(ص) شیراز و منطقه شمال غرب شیراز برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :