در رسانه ها:
همزمان با هفته دفاع مقدس 25 برنامه محوری با 400 عنوان برنامه اصلی در استان خراسان شمالی اجرا می شود،صورت هاي مالي 26 شرکت غير بورسي در استان، با بازگردانده شدن به دولت، شفاف سازي مي شود،دامداری و دامپروری در خراسان شمالی یکی از بخشهای مهم از لحاظ تولید و اشتغال به شمار می‌رود و این استان از شرایط مناسبی برای تولیدات دامی برخوردار است،هم اکنون حدود 4/5 درصد گوسفند، بز و بزغاله کشور و حدود 2/1 درصد جمعیت گاو و گوساله کشور در این استان پرورش داده می‌شود، اما متأسفانه صنعت گاوداری و دامپروری این استان با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند، 93 درصد صنعتگران خراسان شمالي تحت پوشش بيمه قرار ندارند
کد خبر: ۹۸۱۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱ 21 September 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی به نقل از نسیم نیوز،گفت:هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه به ویژه نسل های جدید کشور است.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس موجب افتخار ملت ایران است، افزود: حماسه ای که فرزندان این سرزمین در هشت سال جنگ تحمیلی آفریدند در طول تاریخ بی نظیر است.

سردار مرتضوی با اشاره به فتنه ها و نقشه های دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، اضافه کرد: در طول بیش از سه دهه گذشته از عمر نظام اسلامی، دشمنان چهار فتنه بزرگ را بر این ملت و نظام تحمیل کرده اند اما به فضل الهی، هوشیاری و حضور مردم و رهبری دینی، نظام اسلامی هر چهار فتنه را نیز با مؤفقیت پشت سر گذاشته است.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی نخستین فتنه علیه نظام اسلامی بود، خاطرنشان کرد:با وجود تلاش دسته جمعی دشمنان، آنها نتوانستند حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی را بگیرند که این موضوع از افتخارات نظام و ملت اسلامی ایران است.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به برنامه های این نهاد همزمان با هفته دفاع مقدس، اضافه کرد:برنامه های این هفته در بیش از سه هزار نقطه استان برگزار می شود.

سردار مرتضوی با بیان اینکه همزمان با هفته دفاع مقدس 25 برنامه محوری با 400 عنوان برنامه اصلی در استان خراسان شمالی اجرا می شود، اظهار کرد: برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس با عنوان یاد یاران در جوار پادگان برونسی سپاه، رزمایشی با محوریت پزشکی و امداد رسانی و غیره از جمله برنامه های این هفته هستند.

گفتنی است، از سی و یکم شهریور تا ششم مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نام گذاری شده است.

صورت هاي مالي 26 شرکت سهام عدالت شفاف سازي مي شود

مديرعامل شرکت سرمايه گذاري و سهام عدالت خراسان شمالي در گفتگو با خبرنگار روزنامه خراسان شمالی،گفت:از آن جايي که دولت در حال آماده سازي بسته کامل در رابطه با سهام عدالت است، پيشنهاد بازگرداندن اين شرکت ها به دولت شده است که در خراسان شمالي 26 شرکت غيربورسي وجود دارد.
قرباني علت تشکيل اين شرکت ها را درخواست هاي بالاي مردمي و پاسخگو نبودن 24 شرکت بورسي در استان دانست و افزود: با بازگردانده شدن اين شرکت ها، صندوق هاي سرمايه گذاري قابل معامله در بورس، به پيشنهاد دولت تشکيل خواهد شد.

صنعت دامپروری رو به نابودی

رئیس هیأت مدیره اتحادیه دامداران خراسان شمالی،به نقل از قدس آنلاین،گفت:درصد صنعت دامپروری و گاوداری هزینه نگهداری است که هم اکنون با توجه به مشکلات موجود دخل و خرج دامداران با هم تناسبی ندارد.

حصاری تصریح می‌کند:با اینکه خرید شیرخام قیمت مصوب دارد و در ستاد تنظیم، هزار و 440 تومان تحویل در کارخانه تعیین شده است، اما این محصول تولیدی دامداران استان 950 تا هزار تومان خریداری می‌شود.

وی بالا رفتن هزینه‌های تولید، افزایش قیمت نهاده‌های دامی، بدهی به بانکها و قیمت پایین دام زنده را از مهمترین مشکل دامداران و گاوداران عنوان می‌کند.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه دامداران خراسان شمالی از سازمان صنعت، معدن و تجارت خواست مصوبه خرید شیر به قیمت هزار و 440 تومان را اجرایی و از تولیدکنندگان حمایت کند.

وی خاطر نشان می‌کند:روزی وجود دامداری‌های 300 رأسی در استان موجب افتخار ما بود که با پرداخت یارانه شیر و خرید تضمینی گوساله پرواری از آنها حمایت می‌شد، ولی متأسفانه اکنون به این صنعت توجهی نمی‌شود.

93 درصد صنعتگران استان بيمه نيستند

معاون صنايع دستي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان شمالي،به نقل از روزنامه خراسان شمالی،گفت: 15 هزار صنعتگر در بخش صنايع دستي فعال هستند و فقط هزار و 33 نفر از آن ها از مزاياي بيمه بهره مند هستند.

علي عابدي با بيان اين که تعداد زيادي از صنعتگران کشور در انتظار بيمه هستند، اظهارداشت: صحبت هايي در اين رابطه انجام گرفته و قرار است در6 ماه دوم امسال، سهمي از سوي دولت به تامين اجتماعي ابلاغ و پرداخت شود.

وي ادامه داد:سهم بيمه صنعتگران استان در سال جاري هزار و 500 تا 2 هزار نفر است.

وي در رابطه با قطع شدن بيمه تعدادي از صنعتگران نيز گفت:از سال گذشته تاکنون، بيمه حدود 60 صنعتگر که به هر دليلي فعاليتي انجام نداده اند قطع شده است.

وي با بيان اين که اين بيمه مشمول افراد 15 تا 50 ساله مي شود افزود:بيمه صنعتگران از سال 91 شروع شد و با توجه به هزينه هاي زيادي که براي دولت داشت به دليل نبود اعتبار متوقف شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :