معاون بهزیستی بیرجند گفت: خانواده‌های زندانی و خانواده‌های طلاق قشری آسیب‌پذیر هستند که در 6 ماه گذشته 808 پرونده برای مشاوره قبل از طلاق به بهزیستی مراجعه کرده‌اند که متاسفانه 46 مورد سازش انجام شده و 332پرونده در دست اقدام است.
کد خبر: ۹۸۸۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴ 22 September 2015

معاون بهزیستی بیرجند با بیان اینکه در شش ماه اول امسال 21درصد افزایش ازدواج و 12 درصد افزایش طلاق، داشته‌ایم، ادامه داد: خانواده‌های زندانی و خانواده‌های طلاق قشری آسیب‌پذیر هستند که در 6 ماه گذشته 808 پرونده برای مشاوره قبل از طلاق به بهزیستی مراجعه کرده‌اند که متاسفانه 46 مورد سازش انجام شده و 332پرونده در دست اقدام است.

به گزارش تابناک، علی جزندری، سرپرست فرمانداری بیرجند امروز در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان، گفت: باید ترویج فرهنگ شهادت و ایثارگری در جامعه امروزی فرهنگ‌سازی شود.

وی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی در دانش آموزان و دانشجویان معضلی برای خانواده‌ها شده است که باید فرهنگ شهر و فرهنگ اسلامی حفظ شود.

سرپرست فرمانداری بیرجند با اشاره به اینکه بیرجند شهر دانشجوپذیری است افزود: ورود دانشجویان از قشرها و فرهنگ‌های مختلف جامعه باعث می‌شودکه فرهنگ شهر و دانشجویان بومی تحت شعاع قرار گیرد.

جزندری با اشاره به اینکه شبکه‌های اجتماعی یکی از معضلات امروز جامعه شده، افزود: با توجه به اینکه والدین و فرزندان به نوعی خود را درگیر شبکه‌های اجتماعی کرده‌اند نیاز به همکاری بیشتر آنان است زیرا تنها دستگاه‌های اجرایی دولت نمی‌توانند به تنهایی با این معضل مقابله کنند.

وی ادامه داد: باید خانواده‌ها تمام تلاش خود را در کنترل فرزندان و رفتارهای خود نسبت به شبکه‌های اجتماعی داشته باشند تا از آسیب‌ها در امان بمانند.

جزندری با اشاره به اینکه آمار طلاق نگران کننده است، گفت: یکی از اصلی‌ترین عوامل طلاق شبکه‌های اجتماعی، اعتیاد در سنین پایین و ارتباط بین دختران و پسران است.

علیرضا رضایی معاونت بهزیستی بیرجند نیز در این جلسه گفت: مهمترین علت‌های طلاق نداشتن مهارت در زندگی است که زوجین به آن دچار می‌شوند.

وی ادامه داد: در آماری که در 6ماه گذشته گرفته شده است جایگاه شبکه‌های اجتماعی از رتبه 9 به 5 سعود کرده که این عامل برای جامعه خطرناک است و آسیب‌های بعدی را به دنبال دارد.

معاون بهزیستی بیرجند افزود: دانش خانواده و آموزش مهارت‌های زندگی در 1323 نفر در ادارات انجام شده که 8 دستگاه از این کارگاه استقبال کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در شش ماه اول امسال 21درصد افزایش ازدواج و 12 درصد افزایش طلاق، داشته‌ایم،ادامه داد: خانواده‌های زندانی و خانواده‌های طلاق قشری آسیب‌پذیر هستند که رد 6 ماه گذشته 808 پرونده برای مشاوره قبل از طلاق به بهزیستی مراجعه کرده‌اند که متاسفانه 46 مورد سازش انجام شده و 332پرونده در دست اقدام است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :