رئیس بهزیستی شهرستان بهار با بیان اینکه 200 زن سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی شهرستان هستد، گفت: مستمری این افراد در نیمه نخست امسال به دلیل نبود اعتبارات، افزایش نیافته است.
کد خبر: ۹۸۸۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲ 22 September 2015
رئیس بهزیستی شهرستان بهار با بیان اینکه 200 زن سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی شهرستان هستد، گفت: مستمری این افراد در نیمه نخست امسال به دلیل نبود اعتبارات، افزایش نیافته است.

به گزارش فارس؛عبدالله غلامی اظهار با بیان اینکه تعداد زنان ‌سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی شهرستان بهار 200 نفر است، اظهار کرد: از این تعداد زنان سرپرست 94 خانوار با توجه به تعداد افراد خانواده مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال به دلیل نبود اعتبارات به این تعداد از زنان زیر پوشش بهزیستی شهرستان بهار رقمی اضافه نشده است.

رئیس سازمان بهزیستی شهرستان بهار گفت: اقدامات بهزیستی شهرستان برای این افراد بیشتر در زمینه پرداخت مستمری، پرداخت بیمه بازنشستگی تأمین اجتماعی شهری و بیمه روستایی، صدور دفترچه درمانی برای بیماران خاص، پرداخت کمک هزینه دانشجویی با توجه به شهریه، هزینه درمانی، کمک هزینه ازدواج و خرید لوازم ضروری است.

وی افزود: مشکل بیشتر این زنان، نداشتن درآمد ماهانه برای گذران زندگی و نداشتن سرپناه است که با تلاش بهزیستی شهرستان بهار به 12 نفر از این زنان مسکن مهر داده شده است.

غلامی یادآور شد: این زنان به دلیل فوت همسر، مطلقه بودن و بیماری صعب‌العلاج همسران خود و نداشتن درآمد ماهانه زیر پوشش بهزیستی شهرستان بهار هستند.

وی خاطرنشان کرد: بهزیستی شهرستان سعی می‌کند با آموزش‌های رایگانی که با هماهنگی فنی و حرفه‌ای و این سازمان انجام می‌شود، مهارت کارآفرینی را به آنان آموزش دهد.

رئیس سازمان بهزیستی شهرستان بهارتصریح کرد: این زنان با توجه به رشته‌ای که مهارت کسب کرده‌اند می‌توانند از تسهیلات وام خوداشتغالی بهزیستی، با توجه به رشته مهارتی مد نظر، بهره‌مند شوند.

وی افزود: در حال حاضر در شهرستان یک گروه همیار قالی‌بافی که از هفت نفر تشکیل شده است با کمک بهزیستی بهار مشغول به فعالیت است.

غلامی در پایان از خیران همکاری با بهزیستی را در تسهیل امور معیشتی این زنان با ایجاد کارگاه‌هایی در سطح شهرستان خواستار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :