امام جمعه همدان:
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر ضرورت تقویت اخلاق اسلامی در جامعه، گفت: رسانه ملتزم به اخلاق به عنوان یک عامل تحول دهنده در اجتماع محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۹۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸ 06 September 2021
 نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر ضرورت تقویت اخلاق اسلامی در جامعه، گفت: رسانه ملتزم به اخلاق به عنوان یک عامل تحول دهنده در اجتماع محسوب می‌شود.

به گزارش تابناک همدان، به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «حبیب الله شعبانی موثقی» روز دوشنبه در دومین جلسه از سلسله نشست‌های درس اخلاق در رسانه که با حضور فعالان حوزه خبر، رسانه و اطلاع رسانی استان همدان برگزار شد، با بیان اینکه در رویکرد اسلامی، رسانه باید اخلاق محور و ملتزم به اخلاق باشد، اظهار داشت: منظور از اخلاق، صفات باطنی انسان است که قابل رؤیت نیست و در رفتار فرد ظهور و بروز پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه رفتار‌های بیرونی انسان از اخلاق و باطن وی نشات می‌گیرد، تصریح کرد: صفات باطنی دارای خبث هستند که همان اخلاق رذیله است، بعضی از صفات باطنی قابل تغییر نبوده، اما برخی دیگر قابل تغییر و کنترل هستند

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان خواستار اعمال ملاحظات اخلاقی در انتشار اخبار شد و گفت: در رسانه‌ها نباید آبروی کسی به ناحق برده شود.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی، اخلاق را باید و نباید‌هایی برای صفات درونی انسان دانست و یادآور شد: حسادت یک خُلق درونی در فرد است که با اختیار خودش می‌تواند آن را تعدیل کند در غیر این صورت کلاس‌های اخلاق و تعلیم و تربیت معنایی ندارد.

وی با اشاره به اینکه توصیه‌های اخلاقی ضمانت اجرایی ندارد و تنها ضمانت اجرای اخلاق، وجدان انسان است ادامه داد: اگر فردی تحت تأثیر فضا اخلاقش حسنه شود، این اخلاق خوب در او ثابت نیست.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: گاهی یک خبرنگار تیتری می‌زند که مشکل قانونی ندارد و کسی نمی‌تواند از او شکایت کند، اما این تیتر با وجود قانونی بودن بسیار غیراخلاقی است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی تاکید کرد: اخلاق در زندگی و روابط اجتماعی می‌تواند مودت ایجاد کند، زیرا مرز اخلاق بسیار وسیع‌تر از قانون است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :