کتابخانه های مدارس استان در مقایسه با استانهای پیشرفته کشور در وضعیت مطلوبی ندارند.
کد خبر: ۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۹ 25 January 2015

به گزارش تابناک،قدرت الله قاسمی معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در گفتگوی خبری گفت: میانگین کتاب به ازای هر دانش آموز در استان 3.22 جلد است.وی در ادامه اظهار کرد: هم اکنون یک میلیون و 821 هزار جلد کتاب در کتابخانه های مدارس وجود دارند و 720 میلیون ریال امسال برای تجهیز کتابخانه های مدارس استان هزینه شده است.

وی تصریح کرد:استاندارد کتابخانه های مدارس استان از میانگین کشوری پایین است و در پی تقویت و تجهیز کتابخانه های مدارس آذربایجان غربی هستیم.

وی با بیان اینکه تعداد کتابخانه های مستقل نیز در مدارس استان بسیار پایین بوده و اکثر کتابخانه ها دارای کاربری های غیر از کتابخانه است .

قاسمی اضافه کرد: هم اکنون در مدارس استان از بخشی از اتاقهای پرورشی و یا اتاق شوراهای دانش آموزی به عنوان کتابخانه استفاده می شود و یا عکس این موضوع نیز صادق بوده و کتابخانه ها با تنوع کاربری مواجه هستند.
وی گفت: در راستای تقویت فرهنگ مطالعه در بین دانش آموزان استان 415 نمایشگاه کتاب در مدارس برگزار شد که کلیه کتابها با توافق انجام شده با تخفیف 20 تا 30 درصدی در مدارس ارائه شده است.

قاسمی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای امور تربیتی در استان اظهار کرد: در آذربایجان غربی از 138 شهید فرهنگی شناسایی شده 11 نفر از شهدای امور تربیتی استان هستند.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: جمع آوری خاطرات، دست نوشته ها، عکس، آثار شهدا و تدوین کتاب مربیان آسمانی و همچنین تقدیر از خانواده شهدا طی مراسمی باشکوه از مهمترین برنامه هایی است که در این راستا اجرا می شود.

آذربایجان غربی دارای 5500 مدرسه با 570 هزار نفر دانش آموز است که در 24 منطقه آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

سوال اینجاست :آیا فقط ارائه آمار و اظهار مطلب کارساز است ؟پس کی و چه زمانی مسئولین بدنبال ارائه آمارهای مایوس کننده به فکر چاره خواهند بود؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :