مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: 17 گونه حیات وحش این استان در وضعیت نامناسب و خطر انقراض قرار دارند.
کد خبر: ۹۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴ 03 March 2015
به گزارش ایرنا ، رضا موسوی به مناسبت روز جهانی حیات وحش در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این گونه ها شامل پرندگان ، دوزیستان ، ماهیان و جانورانی هستند که بر اساس شاخص های مجمع جهانی حفاظت محیط زیست در معرض انقراض هستند.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل 212 گونه جانوری شناسایی شده است ، گفت: 31 گونه از این تعداد شامل پستانداران ، 135 مورد شامل پرندگان ، هشت گونه دوزیستان و 15 گونه از ماهیان می باشد.

موسوی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در جهت حفاظت از حیات وحش استان گفت: اجرای سرشماری سالانه پستانداران و پرندگان و استفاده از ابزارهای نظارتی و حفاظتی از جمله اقدام های عملی در این زمینه است.

وی مقابله با شکار حیات وحش را از دیگر اقدامات حوزه حفاظت محیط زیست استان بر شمرد و افزود: در سالجاری بیش از 200 پرونده تخلفات شکار و صید در استان تشکیل شده است.

وی افزایش دانش و اطلاعات محیط بانان و استفاده از فناوری های نوین در جهت حراست از حیات وحش را از دیگر اقدامات این حوزه ذکر کرد.

موسوی گفت: در این ارتباط و با هدف شناسایی نقاط حادثه خیز استان در خصوص بروز تصادف منجر به تلف شدن حیات وحش بانک اطلاعاتی از آسیب های جاده ای حیات وحش ایجاد می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :