کد خبر: ۹۹۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵ 23 September 2015
فرماندار ساوجبلاغ گفت: دانش آموزان در سنگر علم و دانش با خوب درس خواندن در توسعه کشور سهیم هستند که این مهم نیاز به توجه خاص دانش آموزان به توصیه های والدین و معلمان گرانقدرشان دارد.

به گزارش ایرنا، ابوالقاسم پالیزگیر روز چهارشنبه در آئین بازگشایی مدارس این شهرستان که در مدرسه دخترانه شاهد حضرت فاطمه زهرا (س ) هشتگرد برگزار شد، افزود: هر ساله زنگ شروع سال تحصیلی جدید با نواختن زنگ مقاومت در مدارس همراه است که برای دانش آموزان و دانشجویان پیام مهم تلاش کیفی در کلاس درس را به همراه دارد.

وی اظهار کرد: فعالان سنگر علم و دانش همانند سایر مردم ایران اسلامی باید پاسدار ارزش ها و دست آوردهای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند پس باید دانش آموزان با خوب درس خواندن زیر ساخت مناسب را برای رشد و تعالی کشور در بخش های مختلف بوجود بیاورند.

وی هفته دفاع مقدس را مظهر حماسه ، استقامت ، تسلیم ناپذیری ایثار ، آزادگی ، خودباوری ، دین داری و ولایت پذیری ملت ایران در برابر کشور های ابرقدرت دانست و یادآور شد: دشمنان امروز از فرزندان ایران که در مدارس و دانشگاهها تحصیل می کنند نگرانند زیرا در سال هایی که از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می گذرد پی به این واقعیت برده اند که ریشه علمی ایران قوی تر می شود.

فرماندار ساوجبلاغ افزود: مهمترین پیام شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس به مردم ایران تبعیت محض از ولایت ، تلاش برای آبادانی کشور ، توجه به مسائل دینی و فرهنگی در جامعه است که دانش آموزان باید با مطالعه بیشتر به رسالت خطیر خود در عرصه علم آموزی و فرهنگی عمل کنند.

پالیزگیر با اشاره به جایگزین کردن جنگ نظامی دشمنان به جنگ نرم خاطر نشان کرد: دشمنان ایران می دانند که توان حمله به ایران را از نظر نظامی ندارند به همین خاطر جنگ نرم را علیه ایران در پیش گرفته اند تا نوجوانان و جوانان ایران اسلامی را از فرهنگ غنی اسلامی - انقلابی دور کنند تا در آینده دانشمندان بزرگی چون شهیدان دانش هسته ای در پشت میز کلاس درس معلمان در مدارس و دانشگاهها تربیت نشود.

وی ادامه داد: کاهش مشکلات مدارس یکی از مسائل مهم مورد توجه دولت تدبیر و امید است تا شرایط مناسب برای فعالیت خوب دانش آموزان در فرایند یادگیری بوجود آید.

رئیس اداره آموزش و پروزش ساوجبلاغ نیز در این آئین گفت: هر ساله دانش آموزان در شروع سال تحصیلی با امام ، شهیدان و رهبر معظم انقلاب عهدی دوباره می بندند زیرا مدارس ایران اسلامی یکی از محورهای اصلی ناامید کردن و حنثی کردن توطئه های دشمنان را تشکیل می دهد.

عیسی بابالو افزود: دانش آموزان با تلاششان در عرصه علم و دانش به دشمنان ثابت می کنند که فطار رشد و توسعه در ایران به راهش ادامه می دهد چون دانش آموزان پرچم دار فرهنگ ایثار و شهادت اند.

وی اظهار کرد: حضور دانش آموزان در المپیادهای علمی ، ورزشی و پژوهشی در سطح کشوری و بین المللی بیانگر این واقعیت مهم است که دانش آموزان ایرانی به خودباوری رسیده اند.

شهرستان ساوجبلاغ 45 هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی