استاندار خراسان رضوی گفت: پیوست رسانه‌ای، ابزاری است که می‌تواند به تحقق تحول در دستگاه‌های اجرایی کمک کند.
کد خبر: ۱۱۵۲۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶ 01 February 2024

به گزارش تابناک رضوی، یعقوبعلی نظری در نشست رونمایی و تشریح سند پیوست رسانه‌ای فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی استان، که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد اظهارداشت: پیوست رسانه‌ای، ابزاری است که می‌تواند به تحقق تحول در دستگاه‌های اجرایی کمک کند.

وی افزود: در طرح‌های تحولی که در دستگاه‌های مختلف استان خراسان رضوی تهیه شده است، محوریت بر مسائل استانی و ظرفیت‌های موجود برای حل آن‌ها است. بدیهی است که روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی باید همگام با این تحولات، در راستای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم، نقش‌آفرینی کنند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه پیوست رسانه‌ای باید بر اساس یک نگاه تحولی تهیه شود، گفت: در این سند باید اهداف، برنامه‌ها و اقدامات مورد نیاز برای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم، به‌طور دقیق و شفاف مشخص شود.

نظری بر ضرورت ارزیابی پیوست‌های رسانه‌ای تأکید کرد و گفت: باید با بررسی میزان اثربخشی این پیوست‌ها، نقاط قوت و ضعف آن‌ها شناسایی شود تا بتوان در آینده، پیوست‌های کارآمدتری تهیه کرد.

وی در ادامه، به موضوع مواجهه دستگاه‌های اجرایی با مردم و مراجعین نیز اشاره کرد و گفت: هر دستگاه اجرایی، باید با توجه به ماموریت و وظایف خود، یک برنامه مشخص برای مواجهه با مردم و مراجعین داشته باشد.

استاندار خراسان رضوی افزود: روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی می‌توانند نقش مهمی در بهبود این مواجهه ایفا کنند و نظرات مردم و مراجعین را به مسئولان دستگاه‌ها منتقل کنند.

نظری خاطرنشان کرد: پیوست رسانه‌ای، می‌تواند به دستگاه‌های اجرایی در تحقق اهداف طرح‌های تحولی خود کمک کند و نقش مهمی در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم ایفا کند؛ بر اساس این سند، پیوست رسانه‌ای باید شامل معرفی طرح تحولی دستگاه اجرایی، اهداف و برنامه‌های طرح تحولی، روش‌های اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی، ابزارها و منابع مورد نیاز، برنامه‌ریزی برای ارزیابی است.

آغاز بکار دبیرخانه پیوست رسانه‌ای روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی

سید ناصر نعمتی،مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی از آغاز بکار دبیرخانه پیوست رسانه‌ای روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان خراسان رضوی با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار خراسان رضوی خبر داد و گفت: از سه ماه پیش کارگروهی برای پیوست رسانه‌ای در استانداری خراسان رضوی روی تهیه و تدوین یک سند کاری مشترک کار خود را آغاز کرد و امروز سند پیوست رسانه‌ای استان برای استفاده در روابط عمومی ها آماده شده است.

وی ادامه داد: ممکن است برداشت‌های متفاوتی از پیوست رسانه‌ای رویدادها و پروژه‌های دولت در حوزه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی وجود داشته باشد که با تهیه دستورالعمل مشترک همگرایی فکری و عملی در این زمینه ایجاد خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: این سند امروز تشریح و آموزش پیوست نگاری برای رویدادها و پروژه‌ها تا پایان سال به مدیران روابط عمومی ارائه خواهد شد تا در این حوزه کار عملی توسط آنان آغاز گردد.

نعمتی خاطر نشان کرد: پیوست رسانه‌ای به منظور پوشش خبری، اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی درباره اقدامات و طرح‌های مهم یک اداره‌ کل، سازمان، شرکت یا موسسه از سوی واحد روابط عمومی، طراحی، تدوین، تنظیم اجرا و ارزیابی می‌شود که شامل برنامه‌ها، طرح‌ها، فعالیت‌ها، تولید محتوا، ارائه و انتشار اطلاعات، بودجه، زمان بندی اولویت بندی هر فعالیت رسانه‌ای است.

وی اظهار کرد: در سند پیوست رسانه‌ای که توسط اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی تهیه شده است، یک دستورالعمل گام به گام برای تهیه و اجرای پیوست رسانه‌ای نگارش شده تا کلیه روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی بتوانند با یک برداشت واحد از مفهوم پیوست رسانه‌ای برای اقناع افکار عمومی برنامه اقدام طراحی کنند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی گفت: این سند با رویکردی چند بعدی به رویدادهای فرهنگی اجتماعی، اقدامات اقتصادی و پروژه‌های عمرانی در پی تهیه یک برنامه برای ایجاد ادبیات روشن و شفاف در حوزه روابط عمومی بوده است و زمینه‌های متفاوت این بخش‌ها باید در مقدمه و طراحی برنامه مدنظر قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار